Sunday, March 27, 2011

Mykeste, varmeste Hamamelis

Pickles hadde introduksjonstilbud på de nye alpakkagarnene sine for noen uker siden, og når de i tillegg hadde portofri dag ble det simpelthen for vanskelig å motstå fristelsen, og sånn omtrent en kilo alpakka var plutselig på vei i retning postkassen min.

Det meste av garnet hadde jeg (som vanlig) ingen konkrete planer for, men noen av nøstene med Pure alpaca (et middels tjukt alpakkagarn, med 100 meter per 50 gram) var tiltenkt et sjal til meg. Jeg kjøpte Hamamelis på Ravelry i fjor en gang, og har egentlig sett for meg et tynt, grønt ullsjal i dette mønsteret – men i første omgang ble det en deilig, supermyk, naturhvit alpakkavariant.

Hamamelis

Sjalet har allerede blitt grundig testet både utendørs i heftig vind og ørten kuldegrader, og som kosesjal i sofakroken inne – tjukt, mykt, og herlig varmt!

varmt & godt

Fargen heter Isbjørn, og minuset med sjalet er at denne isbjørnen tydeligvis har et aldri så lite håravfallsproblem: garnet røyter nemlig noe voldsomt! Alpakka er kjent for å loe en del, men dette var definitivt verre enn alpakkagarn jeg har strikket med tidligere. Etter én runde i vaskemaskinen røyter sjalet nesten like mye som før det ble vasket, men forhåpentligvis loer det mindre etter et par vask.

Hamamelis

Jeg brukte 185 gram Pickles pure alpaca, og pinne nummer 5.

3 comments:

  1. Synd med loinga, for det er et lekkert sjal!

    ReplyDelete
  2. åh, det var utrolig vakkert! Ser superdeilig ut:D

    Kjedelig med loinga da:S

    ReplyDelete
  3. Åja, sånne sjal er bare nydelige! Har du vaska det på ullvask? Det kan hjelpe mot loing.

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)