Friday, March 25, 2011

Vår, sa du?

Etter noen deilige dager med sol og fem-seks grader, smeltende fortausis og spirende snøklokker fristet det å finne fram småskoene og gå ut og hoppe paradis og tro at det snart er sommer – men det var før vi kikket ut vinduet og så dette:

Drittvær

Værmeldingen ble sjekket, og når det meldes ned mot ti minus uti uken tror jeg muligens jeg ikke pakker ned ullvottene helt enda… Men snø og slaps og sludd er fint vær å være inne i, og med en vinter som nekter å slippe taket trengs fornyelse av ullgarderoben. Så jeg benyttet sofaværet til få ferdig en UFO (UnFinished Object, eller UFerdig Objekt, om du vil) som jeg begynte på i høst en gang. Luemønsteret heter Intuitive, og er tilgjengelig gratis på Ravelry. Jeg har strikket et par Intuitive-luer før, syns fasongen er fin og passe “baggy”.

Intuitive

Luen er strikket i myk og deilig Filcolana Indiecita alpakka, som blant annet får kjøpt hos 123knit.com. 60 gram garn, på pinne nummer 3.

Passer fint til det som har vært denne vinterens favoritthals – den er av typen snurre-to-ganger-rundt-halsen, og er også strikket i Filcolana Indiecita alpakka. Nok et gratismønster, jeg brukte to nøster alpakka og pinne nummer 4. Temmelig langtekkelig å strikke, tjukkere garn og pinner vurderes til en eventuell neste gang.

IMG_8004-1

No comments:

Post a Comment

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)