Sunday, April 24, 2011

I tjukt og tynt

Her strikkes det som vanlig på litt av hvert, men kontrasten mellom de to prosjektene jeg strikker på nå i påsken er uvant stor! ;o)

IMG_8722

Med garnfavoritter som Holst supersoft og NZ lammeull strikker jeg mye med pinne 2.5 og 3, og å skulle strikke med kjempetjukke pinner var litt av en overgang! Å strikke med staur krever jo en helt ny strikketeknikk (som jeg tydeligvis ikke innehar), jeg sitter og vifter med armene og bruker albuer og håndledd på en helt annen måte enn jeg er vant til når jeg strikker. Heldigvis går det fort å strikke på så tjukke pinner, så prosjektet er snart ferdig. Det samme kan ikke sies om pinne 2.5-prosjektet: det skal etterhvert forhåpentligvis bli 17.mai-stakk til ettåringen, og med god vidde i skjørtet er det nesten 400 masker per omgang - det tar tid!

Fortsatt god påske!

4 comments:

  1. Morosmt bilde med vår og strikk. Elsker jo både hvitveis og strikking så dette var et bilde til å bli glad over. Artig med strikkepinnekonstrasten også:) Ønsker deg fortsatt god påske og nyt de siste dagene!!

    ReplyDelete
  2. Stilig å se de to strikketøyene ved siden av hverandre, det er skikkelig rart å vaksle mellom så forskjellige pinner; de store blir staur og de små tannpirkere;-)

    ReplyDelete
  3. Ser ut til å bli helt nydelig det på de små pinnene. gubi

    ReplyDelete
  4. Skjønner godt at det er stor overgang å strikke med så forskjellige pinnestørrelser! Det ligger forresten noe til deg i bloggen min :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)