Sunday, May 29, 2011

Dessverre…

…så er dette ikke garnlageret mitt ;o)

Bildet er tatt hos Hillesvåg ullvarefabrikk, som har fabrikkutsalg ved Hjelmås, et lite stykke nord for Bergen (“øve brunæ” og forbi Knarvik!) – og dét er bare en liten kjøretur unna hjemme – så det hender iblant at jeg stikker innom. Kan man si. Hillesvåggarnene fins nemlig i usannsynlig mange klare, skarpe, fine farger, og det er lett for at man bare må ha en hespe eller tre av den… og den… og den!

Hillesvåg-herligheter

Jeg prøver, på et vis, å redusere garnlageret mitt litt - men foreløbig kan man vel ikke akkurat si at det virker, ettersom lageret har økt med over tre kilo siden nyttår. Det var den selvdisiplinen, da…

Rart det der, det er alltid kjekkest å strikke med nyinnkjøpt garn – men nå gjorde jeg et lite dypdykk i lageret, og fant fram to hesper blågrønn/petrol/sjøgrønn HIFA 4 fra Hillesvåg. Mykt og fint garn (som blir enda mykere etter vask), og godt å strikke med.

Fuglekasse

Aestlight har jeg strikket før – et veldig artig sjal å strikke (man strikker først rillestrikkdelen av sjalet, fra spissen og opp – og så plukker man opp masker langs kanten og strikker mønsteret), selv om taggene er en aldri så liten tålmodighetsprøve :)



Aestlight fins i to størrelser, jeg strikket den største og brukte 170 gram HIFA 4, på pinne 4.5.

Gamle Bergen (og litt sjal)

5 comments:

  1. Aestlight er kjempenydelig! Og jeg er enig i at nyinnkjøpt garn er mest fristende, jeg må minne meg selv på at jeg har utrolig mye fint garn som en gang var det mest fristende, og oppdage det litt på nytt.

    ReplyDelete
  2. Flott sjal i nydelig farge! :)

    ReplyDelete
  3. AH, NEEEI, måtte du informere om denne butikken!! Nå må jeg bare ta en tur ditt en gang;)Kanskje 40 min kjøretur. At jeg ikke har hørt om denne før!!
    Nydelig sjal i flott farge!
    :)

    ReplyDelete
  4. Så lekkert sjal! Og nydelig farge. Spørs om det ikke må bli Hillesvågtur neste gang jeg er i Bergen...

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)