Monday, May 30, 2011

Strafferunde i garnlageret

Jeg motsto salget hos Garnstudio lenge, lenge – men nå når det bare er et par dager igjen ga jeg selvfølgelig grundig etter og bestilte litt garn hos strikkenett.no. Litt over en kilo, faktisk. To ganger, til og med.

Men, jeg skulle liksom forsøke å bruke litt av alt det fine garnet som allerede befinner seg i skuffer og skap (og kister og Ikeabokser og bæreposer…) her i huset, så ettersom det tydeligvis var helt umulig å rette seg etter de selvpålagte garnkjøperestriksjonene, er den nye taktikken å strikke minst et par prosjekter av lagergarn før jeg får lov til å strikke et av nyinnkjøpt garn. Kjempelurt.

Så jeg brukte restene etter Aestlight (også strikket i lagergarn, I might add!) til pulsvarmere. Mønsteret heter Fitted mitts, og du finner det på Ravelry. Jeg syns mønsteret er enkelt og fint, gratis er det også. Et fargerikt tilskudd til høstgarderoben, strikket på pinne 3.25 - og ut av lageret forsvant 45 gram HIFA 4.

Plasterfinger 

Mulig jeg er litt rar, men jeg syns i grunnen de er litt kule på vrangen også, se bare:

På vrangen

5 comments:

  1. De var veldig fine - både på retten og vranga!

    Jeg kom også til å bestille litt garn på strikkenett, fort gjort! :)

    ReplyDelete
  2. Så fine! Har kjøpt salgsgarn jeg også, og dette var et godt tips til bruksområde ;)

    ReplyDelete
  3. Så flotte :D
    Jeg har også selvpålagt innkjøpsstopp på garn, to dager igjen... det holder hardt, for jeg har jo ikke brukt for..... tror jeg .... kanskje litt... uff, dette er tøft ;)

    Ha en strålende uke :D

    ReplyDelete
  4. Jeg synes også de var kjempefine, også på vranga :)
    Du er ikke den eneste som har latt seg friste av supersalget til Drops, det kan jeg love deg! Hvis det er noen trøst, så handla jeg godt over 3 kg...

    ReplyDelete
  5. Jeg skjønner godt at det er lett å åpne lommeboka når det er salg på garn! flotte pulsvarmere - både på retten og vrangen!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)