Thursday, June 30, 2011

Brukervennlig banansjal

Ønsket meg et svart sjal, som helst ikke skulle ha trekantform – så da falt valget på Little leaves. Selv om jeg har strikket en del sjal i det siste føler jeg meg vel egentlig ikke som noen sjaldame, og de aller fleste sjalene har blitt adoptert bort til nye og gode hjem. Et bananformet sjal kan jo nesten passere som skjerf, og jeg forestiller meg at det er mer brukervennlig for sånne som meg, som egentlig ikke er så begeistret for store sjal. (Jeg liker utvilsomt bedre å strikke dem enn å bruke dem!)

Ka e' det no du driver med?

Oppskriften heter altså Little leaves, og kan kjøpes på Ravelry. Veldig greit sjal å strikke, mønsteret er logisk og lett å huske så man slipper å kikke på oppskriften hele tiden.

Detaljer

Jeg brukte Drops babyalpaca silk, en blanding med 70% alpakka og resten silke – veldig mykt og deilig garn, og så syns jeg det loer en hel del mindre enn alpakka ofte gjør. Det gikk med ganske nøyaktig to nøster – jeg hadde mindre enn en halvmeter garn igjen når sjalet var felt av! Kjempefornøyd, og har allerede planer om et nytt Little leaves. :)

Hvis jeg gnager bare PITTELITT her oppi hjørnet så merker hun det sikkert ikke engang!

4 comments:

  1. Så fint :)
    Likte godt fasongen.

    ReplyDelete
  2. Så nydekig det ble, frister til og hive seg på sjal dilla når man ser så fristende herligheter som dette!

    ReplyDelete
  3. Det ble kjempefint!
    Lnk er lagret, det blir nok sommerstrikk hos meg:)

    ReplyDelete
  4. kjempefint sjal. Dette kunne jeg også tenkt meg! God sommer til deg:-)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)