Tuesday, June 21, 2011

Studie i striper

Veera Välimäki designer mye flott, hun har blant annet laget Still Light, en enkel og superfin tunika som har vært i strikkeplanene mine lenge, lenge (mønsteret er kjøpt, og garnet er klart!) – men i motsetning til sånn omtrent halve strikke-Norge har jeg ikke fått somlet meg til å få den på pinnene enda. Andre Veera-plagg som jeg har lyst til å strikke en dag, muligens til og med en dag nå snart, er Plain and Simple, fine og enkle Folded, og luen Little things. Til høstgarderoben, kanskje? (Fåglarna skal vite at den trenger fornyelse, i alle fall!) Du kan forresten se Veera sine design her også, om du ikke er på Ravelry.

Fin pus!

Men først ut av Veera sine design ble sjalet Stripe Study, strikket i Drops alpaca. Bursdagsgave, derfor et fargevalg som ikke er helt meg (men som forhåpentligvis faller i smak hos mottager). Short rows/forkortede rader gir en uvanlig fasong og gjør sjalet artig å strikke, selv om hele greien kun består av rettstrikk. Glimrende tv- og skravlestrikk!

Selma på benken

Jeg syns sjalet er stilig, men er litt skeptisk til om et asymmetrisk sjal egentlig er særlig praktisk i bruk – jeg klarte i alle fall ikke å få det til å ligge fint over skuldrene, samme hvor mye jeg danderte. Men deilig og mykt er det, og temmelig stort, så som hytteterrassesjal/pledd til bruk på kjølige sommerkvelder burde det passe ypperlig. :)

Hvis jeg rekker tunge, gir hun seg med knipsingen da tro?

Ganske nøyaktig 4 nøster Drops alpaca i fargene mellomgrå, lilla/fiolett mix og natur, og pinne 4. Mønsteret kan kjøpes på Ravelry.

2 comments:

  1. Herlig pus og fint sjal. :-))
    Liker også flere av disse designene, men har fortsatt ikke kommet meg til å strikke noen av dem. Lurer på om det ikke blir et plagg til høsten her også.. :-)
    Ha en fin kveld!

    ReplyDelete
  2. Stilig, har sitt litt på dette mønsteret eg og.

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)