Thursday, July 7, 2011

Blomsterpike

Jeg digger Milo! Oppskriften er så ukomplisert og grei, og her trengs ingen montering, faktisk er det ikke en eneste liten søm som må syes engang. Det enkle er virkelig ofte det beste (i hvertfall når det gjelder strikk, litt mer skeptisk når det handler om dagligvarekjeder).

Blomstermilo

Originaloppskriften har fem ulike flettevarianter å velge blant, men jeg syns Milo er flott uten fletter også. Vesten er så enkel og fin i utgangspunktet, passer ypperlig til å leke med farger og striper og mønstre og struktur! Jeg strikket nylig en barselgave-Milo, den fikk elefanter på rekke og rad – mens denne vesten til ettåringen har fått striper og blomster.

IMG_9086

Blomstermønsteret har jeg frekt og freidig lånt fra Pinneguri sitt sokkemønster, Jessi – og så har blomstene fått en liten fargeklatt i midten, i form av røde små knapper fra eBay.

Fin jente med vest på

Milo er strikket i størrelse 3 år, med et par cm ekstra lengde, og passer fint til min store ettåring. Garnet er fra det rikholdige lageret: Lima fra Garnstudio. En myk og god og småtjukk blanding av ull (65%) og alpakka. Det gikk med tilsammen tre nøster, kjapp strikk på pinne 3.5 og 4.

Gidder ikke mer bilder, mamma - snakkes!!!

10 comments:

  1. For en nydelig vest!:D Også så søt jente da:D
    Herlig!

    ReplyDelete
  2. så flott! Fint med blomster nede :) Milo er kjempe grei til slike eksprimenter :) ha en flott kveld :)

    ReplyDelete
  3. har også fallt for dette mønstert, det enkleste er ofte det beste...særlig når det innebærer ingen montering! Kjempefin med blomster og striper, god inspirasjon!!!

    ReplyDelete
  4. Kjempefin vest på ei nydelig jente!

    ReplyDelete
  5. For ein fin vest. Har dette mønsteret liggande eg og, men har ikkje kome så langt endå at eg har strikka noko vest endå.

    ReplyDelete
  6. Åhh den var kjempelekker, så flink du er.

    ReplyDelete
  7. Nydelig vest og kjempesøt modell :))

    ReplyDelete
  8. Denne var kanonherlig!!! Flott! Og for ei sjønne lita jenta :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)