Tuesday, July 19, 2011

Helt grønn

Jeg har dilla på grønt garn! Når jeg kikker på garn på nett har mørkegrønne, mosegrønne, senterpartigrønne, smaragdgrønne, sjøgrønne og blågrønne nøster og hesper en tendens til å snike seg ned i handlekurven, og plutselig så er de på vei i retning postkassen min – men foreløbig er det lite som faktisk har blitt produsert av alt det deilige grønne garnet som har havnet i kurver og hyller her hjemme.

Grønt og blågrønt - Picklesalpakka, Bugga, Nøstebarn, Wollmeise, NZ lammeull, Holst supersoft, Cascade 220, Malabrigo...

Men nå: to hesper Colinette Jitterbug i fargen Velvet leaf ble innkjøpt hos garnkorgen.se for et drøyt år siden – og har endelig fått komme ut av skapet og på pinnene!

Grønne blader

Jeg syns grønnfargen passer perfekt til bladmønsteret i Little leaves – og siden jeg likte veldig godt den første versjonen jeg strikket, ble det altså en ny utgave av dette sjalet. Colinette Jitterbug var et nytt bekjentskap for meg, og førsteinntrykket er bra. Mykt og behagelig å strikke med, og mange farger å velge blant – en del er for spraglete og urolige for min smak, men blant de hespene som er uten så store fargevariasjoner, mer ton-i-ton, fant jeg mye fint.

Jeg sier det enda en gang: et veldig greit sjal å strikke, med mønster som er logisk oppbygd og lett å lære utenat. Og så syns jeg den avlange fasongen på sjalet er så flott (og praktisk i bruk)!

IMG_9176

Brukte litt over en hespe Colinette Jitterbug, på pinne 4.5. Et nytt bidrag til juliutfordringen hos Pinnekroken. :)

7 comments:

  1. Det var kjempefint:) Nydelig farge!

    ReplyDelete
  2. Masse deilig garn og NYDELIG sjal!!

    ReplyDelete
  3. Takk for at du deltar i utfordringen hos Pinnekroken, enda en gang!

    Der var det mange fine grønnfarger! Helt enig i at den fargen på sjalet passet til bladmønsteret, ble veldig fint :)

    ReplyDelete
  4. Så flott sjal, farge og mønster var helt supre sammen .-)

    ReplyDelete
  5. Kjempeflott sjal! Tok en kikk på videre bakover i bloggen din, utrolig mye fint! Mange flotte sjal og fine gensere m.m. Likte veldig godt de med elefantmønster, så søte! Flink er du! Legger deg til i bloggrullen min jeg.

    ReplyDelete
  6. Nydelig ! Lykke til med utfordringen !

    ReplyDelete
  7. Grønt er ein kjempe fin farge. Og passet veldig godt til sjalet. ;) Nydelig.

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)