Wednesday, July 13, 2011

Lilla riller

Mamma ønsket seg et enkelt brukssjal i den samme lilla alpakkaen som jeg brukte både til stripestudie-sjalet og til et nylig strikket pulsvarmerpar. Valget falt på Gaenor, et rillestrikket sjal med blondetagger langs kanten.

Blondetagger

Mye rillestrikk, og et enkelt og greit sjal å strikke – men likevel måtte jeg rekke opp igjen opptil flere ganger på grunn av diverse mystiske feil. Kan ikke skylde på oppskriften, for den er ukomplisert nok – men jeg tror muligens hjernen min slo seg av når det ble for mye rillestrikk, og ikke helt klarte å våkne skikkelig til liv igjen når de hakket mer hjernevirksomhetskrevende blondetaggene skulle strikkes.

Lilla riller

Eller noe. Uansett, kjapt og greit sjal å strikke - og resultatet ble bra, syns jeg. Fargen er vanskelig å fange på bilder, den heter lilla/fiolett mix og har mange ulike lillanyanser.

Gaenor

Oppskriften heter altså Gaenor, og kan kjøpes på Ravelry. Jeg brukte (nøyaktig!) to nøster Drops alpaca, og pinne 5. Sjalet strikkes sidelengs, veldig greit når man har begrenset med garn – da er det bare å strikke i vei til man har brukt (nesten) halvparten av garnet, og så begynner man å felle. (Men at jeg faktisk hadde nok garn denne gangen skyldtes mer flaks enn iskald beregning – jeg hadde ca ti centimeter garn igjen etter å ha felt av!)

...iskald beregning av garnmengde?

Sjal er månedens utfordring hos Pinnekroken, og Gaenor er mitt bidrag :) (Men ettersom jeg tydeligvis er på sjalstrikkekjøret for tiden blir det muligens flere i løpet av juli!)

8 comments:

  1. Kjempe fint sjal - herlig farge =)

    ReplyDelete
  2. Nydelig sjal! Synes rillesjal med en fin kant er skikkelig delikat. Flott farge også.

    ReplyDelete
  3. Skikkelog fint sjal. Fikk lyst og strikke et jeg også :-)

    ReplyDelete
  4. Heldige meg som skal få bruke dette sjalet:o) Nydelig og deilig og varmt - for varmt nå, men tenker det blir bra til høsten!

    ReplyDelete
  5. Takk for at du deltar i månedens utfordring hos Pinnekroken! :)

    Utrolig flott sjal, det blir nok brukt kjempemye! :)

    ReplyDelete
  6. Nydelig sjal! Lekker farge ;)

    ReplyDelete
  7. Å favoritt fargen min , hærlig sjal : Lykke til med utfordringen !

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)