Wednesday, August 3, 2011

Grønnskolling

Når det er sol og godt over tredve grader ute er det jo helt naturlig å drive å strikke luer i ull, ikke sant? :)
Sommerstrikk av typen lette topper og tynne små bomullskjoler ligger nok ikke for meg, så her strikkes det med ull året rundt (og dessuten regner jeg med at det blir høst igjen en gang, selv om den heldigvis virker langt unna akkurat nå!).

Grønn og fin!

Jeg hadde nesten en hespe grønn Colinette Jitterbug til overs etter dette sjalet (som er med i finalen i juliutfordringen hos Pinnekroken – jeg blir veldig glad om du stemmer på sjalet mitt!) – og lenge før sjalet var ferdigstrikket hadde jeg funnet ut hva resten av hespen skulle brukes til. Har lenge hatt planer om å strikke Veera Välimäki sin Little things, og denne luen kunne vel ikke bli annet enn superfin i grønt?

Topplue

Jeg ble i alle fall kjempefornøyd – syns grønnfargen er så fin, har lyst på en jakke i dette garnet, kjenner jeg… Jeg ville ha en litt baggy variant, så jeg strikket luen litt lenger enn det oppskriften sier, og syns fasongen er flott – super oppskrift med flere fine detaljer, den anbefales! (Og så er den til og med gratis.)
Mørke treknapper fra eBay + ca 75 gram Colinette Jitterbug = ny favorittlue!



PS! Jeg fikk en koselig kompliment nylig, noen syns jeg tar fine bloggebilder (takk for det!) – men jeg kan jo vise dere hvordan dagens første forsøk på selvportrett, knipset med kameraet på strak arm, ble seende ut! Interiørblogging? :)

Interiørblogging?

8 comments:

  1. Helt enig med deg, lua var skikkelig flott! :) Og garnet egnet seg utmerket. Godt jobba!

    ReplyDelete
  2. Denne har du all grunn til å være fornøyd med ja! Utrolig stilig lue, og herlig grønnfarge!:D
    Man får jo nesten lyst til at høsten skal komme fort (bare nesten...;) )

    ReplyDelete
  3. Sånn lue vil jeg å ha. For den var kjempe fin. Likte også fargen veldig godt.

    ReplyDelete
  4. Kjempefin lue, link er lagret:)

    ReplyDelete
  5. Flott hua i kjempe fin farge.

    ReplyDelete
  6. Mhm, nydelig farge, og stilig lue. Har sansen for de kattene med knapper. Det er en enkel med virkningsfull pyntesak.

    ReplyDelete
  7. Ei veldig fin lue. Var der link til oppskriften noe sted? Overså jeg den?

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)