Tuesday, August 23, 2011

Very little thing

Strikket luen “Little things” til meg selv nylig, og ble så fornøyd med den at jeg satte i gang med en miniutgave til ettåringen også.

Epleknapper

Ettåringens lue er strikket i naturhvit Filcolana Arwetta ekstra fin merino kjøpt hos 123knit.com.



Garnet er supermykt, men det nupper fort og mye, og jeg syns plaggene blir “slappe” og holder fasongen dårlig. Strikket en babyjakke i dette garnet når ettåringen var et lite knøtt, og jakken var det eneste strikkeplagget som faktisk ble både nuppete og slaskete før hun vokste ut av det. Ikke et garn jeg vil anbefale til større prosjekter og plagg, men jeg satser på at det enslige nøstet jeg fant på garnkistebunnen funker til en myk liten lue til ettåringen.



40 gram garn + to fine epleknapper i tre = ny lue som ettåringen slettes ikke er interessert i å ha på seg! :)

Gi deg, mamma!!!

11 comments:

  1. Når det blir kaldere blir det muligens mer fristende?

    Luer, ja! Der sa du noe! Jeg strikker mange store plagg for tiden, men det er luer vi trenger!

    ReplyDelete
  2. Fin lita hue. Kanskje eg stkal strikke ei slik og. Har faktisk litt arwetta eg og liggande. Takk for tipset.

    ReplyDelete
  3. Kjempesø lue, likte de epleknappene. Dumt med garn som nupper og mister fasongen da, får håpe det ikke skjer med luen.

    ReplyDelete
  4. Så göy å ha funnet bloggen din! her var det masse fint og mye inspirasjon, mönsteravhengige meg har allerede kjöpt to sjalmönster etter å ha lest bloggen din (jeg sparer visst på sånne, det blir dog ikke så mange sjal..) Little leaves og det rillestrikkede med kant, skal be sambon skrive dem ut om ikke annet og nå tror jeg nesten je gmå gå ned og inventere mitt lager av Visjö, mitt svenske favvis garn for tiden, så får vi se! På gjensyn!

    ReplyDelete
  5. Herlig liten lue!! Ja den frister nok mer når det blir litt kaldere ute. De må jo snart bare venne seg til å gå med luer igjen..

    ReplyDelete
  6. Var ei nydelig lue og en søt modell!

    ReplyDelete
  7. Deilig liten lue og så anvennelig med en hvit lue, står i stil til det meste :) Blant annet den fantastisk flotte hvite jakken med blomstene litt lenger nede på bloggen din (har forelsket meg litt i den :) ).

    ReplyDelete
  8. Kjempesøt! Knappene er virkelig prikken over i'en.

    Denne må da passe perfekt til den lekre hippijakka under? Som bare var pitte litt flower-power-ish, og veldig veldig fin.

    ReplyDelete
  9. Flott lue på nydelig modell :-)

    ReplyDelete
  10. Hei!
    Utrolig søt lue på en søt jente! Du har en kjempeflott blogg - masse fint strikk og fine bilder. Så jeg følger deg gjerne videre :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)