Friday, September 30, 2011

Litt luksus

Som nevnt tidligere er leggiser smart antrekk til små bærebarnbein når man er ute på bæretur – og siden de forrige leggvarmerne jeg strikket til ettåringen er av den praktiske “sleng-rett-i-maskinen”-typen måtte jeg jo nesten strikke noen skikkelig ufornuftige noen, også.

Her har jeg brukt Drops alpaca fra Garnstudio, deilig myk og hårete alpakka som suger til seg fuktighet og gjørme og som bør håndvaskes. Og dette skal ettåringen min ha på beina. Nevnte jeg at hun elsker vann og søledammer?

IMG_9555

Oppskriften er Pickles sine luksusleggingser, og den er tilgjengelig gratis i to voksenstørrelser – men jeg brukte mye tynnere garn (og la opp flere masker) enn det som brukes i originaloppskriften, og fikk leggvarmere som passer en etogethalvtåring. Boblestrukturen kommer ikke så tydelig fram i den litt “slappe” alpakkaen, men jeg syns det ble fint likevel. Gode og myke og pusete og varme, det er de!

Hadet mamma, no går eg!

Alpakkaleggvarmerne rakk akkurat å bli med i septemberutfordringen hos Pinnekroken, “Fra kneet og ned”.

6 comments:

  1. Så fine de ble :)

    blir kanskje litt vasking på deg fremover da, hvis hun jakter på sølepytter/søle :)

    ReplyDelete
  2. Takk for at du deltar imed enda et bidrag i utfordringen hos Pinnekroken!

    Så herlige leggingser! Man kan ikke tenke praktisk hele tiden, kjekt å strikke det man har lyst i stedet ;)

    ReplyDelete
  3. Herlege!! Ein kan ikkje tenke praktisk heile tida, men heller strikke det ein har lyst til så får det av og til innebære litt ekstra luksus. ;) Ha ei fin helg.

    ReplyDelete
  4. Fornuftig er oppskrytt ;)
    Kjempefine leggingser!

    ReplyDelete
  5. Så stilige da! Og alt kan ikke være like praktisk da ;-)

    ReplyDelete
  6. De var stilige
    Og jeg som hater håndvask kan også finne på og strikke ufornuftige ting.. .-)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)