Saturday, October 22, 2011

Nødvendighetsstrikk

Trodde ungen hadde det hun trengte (og mer til) av ull til høsten og vinteren, men neida. Nå har det blitt såpass kaldt ute at et par grove mangler i garderoben allerede har blitt avslørt, og det som først måtte strikkes var en god hals.

Halsen fra Strikk til nøstebarn er enkel og grei og veldig kjekk i bruk, og etter et dypdykk i garnlageret hadde jeg myk og garantert kløfri Drops Merino Extra Fine i ymse farger, nok til minst et par halser.

 

Jeg hev meg på Thermis-bølgen som herjet for et par år siden, den gangen strikket jeg ferdig én og begynte på en til før jeg innså at jeg egentlig ikke likte oppskriften så godt allikevel – så langt, langt nede i dypet av en garnkurv lå en halvferdig mørkegrå Thermis pluss et ekstra nøste Drops Merino Extra Fine. Thermisen ble bunnfarge til halsen, som i tillegg fikk striper i natur og rødt. Rødt passer flott til resten av vinteryttertøyet til knøttet (rød dress, rødt regntøy, rød utenpåbukse, røde støvletter… jepp, mammaen er glad i rødt!). Både stripene og fargene gir meg litt søttitallsvibber, i grunnen. God og myk og varm ble den, i alle fall!

11 comments:

  1. Fin hals, og supersøt modell :-)

    ReplyDelete
  2. For en herlig modell du har. Og med så flott hals på seg

    ReplyDelete
  3. Kjempefin hals på søt snuppe :)

    ReplyDelete
  4. Søt modell til en supergod hals! Akkurat det eg har på pinnane mine i dag... ;)

    ReplyDelete
  5. Åh, minner meg på at jeg også burde ha strikket halser.

    Supersøte modellen din, og flott hals!

    ReplyDelete
  6. Finfin! Og god fargematch. Vi har nprn halser i det garnet her i huset også, ingen klager på kløing! Toppers!

    ReplyDelete
  7. Jammen ikke verst når det nødvendige blir noe så flott! Likte veldig godt fargene (og jenta var jo bare nydelig i rødt!) Kanskje på tide for meg å prøve dette garnet selv :)

    ReplyDelete
  8. Veldig flott hals! Og utrolig søt modell!

    ReplyDelete
  9. Fra å være glad i uansett hva slags ullklær jeg serverte lille prinsen er han nå meget kritisk til kløfaktoren. Jeg klarer å lure på gensere enda , men hals har vært værre med så jeg notere garnvalget og halsmodell bak øret:)
    Forsatt gode helg til deg:)

    ReplyDelete
  10. Kjempefin hals altså. Nydelige farger. Desverre har jeg allerede 3 halser... ellers skulle jeg gjerne ha strikket flere :)). Fin blogg foressten. Kikker nok innom oftere :)

    ReplyDelete
  11. Hvordan holder den fasongen? Er nesten ferdig med en liten kjole i merino extra fine men mener jeg har lest tidligere at det har en tendens til å bli litt slaskete etterhvert? Mykt er det i hvertfall :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)