Sunday, December 25, 2011

Julegavesjal

Et julegaveprosjekt som nå kan vises fram: sjalet Traveling woman, som er tilgjengelig som gratismønster på Ravelry (mønsteret fins i tillegg i en oppgradert versjon som koster 6 USD). Sjalet er strikket i ull/silke-blandingen Holst Samarkand, i fargen aubergine (som er umulig å få tatt bilde av i dårlig vinterlys, disse bildene gjengir fargen litt bedre, syns jeg).

 sjal

Enkelt og greit sjal som er ganske kjapt å strikke, mønsteret er intuitivt og lett å huske. Til dette sjalet gikk det med hele 45 gram av den tilsynelatende uendelige 500-gramskjeglen med Holst Samarkand som jeg kjøpte i høst. Syns Holst Samarkand er et godt garn å strikke med, og etter vask blir garnet bra mykt (selv om det ikke er rett-mot-huden-mykt på samme måte som silkeullen fra Nøstebarn og DUO, for eksempel). Nå når julegavestrikkingen er unnagjort (eller, nesten unnagjort - “noen” fikk nemlig en halv lue med pinner og det hele under treet, og jeg regner ikke med han har lyst til å strikke luen ferdig selv!) er planen å bruke en del av 500-gramskjeglen i mørkegrå Samarkand som jeg har liggende til å strikke Plain and Simple til meg selv. For i 2012 skal jeg egostrikke mer – trur eg…

6 comments:

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)