Tuesday, December 6, 2011

Nissefest

For noen år siden laget jeg en diger flokk tova nisser. Mange av nissene fikk nye hjem rundt omkring i distriktet, men en liten gjeng er fremdeles her hos meg. Nå har nissene endelig fått komme opp og fram fra kassene sine, og etter lett frisering av skjegget (hvem hadde vel ikke mistet piffen av å ligge nedpakket i omtrent et år?) er de klare for julefeiring! (Og siden vi våknet til postkortperfekt julesnø i dag måtte nissene stille opp i hagen for fotografering.)

Snø i skjegget

Nissene er enkle å strikke, og toves i maskin, mens skjegget (som muligens er det mest tidkrevende i hele nisseproduksjonsprosessen!) er laget av ukardet ull fra Hillesvåg. Ønsker deg en fin desember og julegavestrikkeinnspurt! :)

10 comments:

  1. Kjempesøt nissefamilie! Toving er skummelt, men dette var jo veldig bra resultat. Håper snøen kommer til hovedstaden snart også.

    ReplyDelete
  2. Åh, så flott nissefamilie!

    ReplyDelete
  3. Noen av de søtere nissene jeg har sett! Det enkle eg ofte det beste :)

    ReplyDelete
  4. Så nydelige nisser! Det er akkurat slik nisser ser ut inni hodet mitt.

    Jeg blir fremdeles forskrekket hver gang jeg ser bildet av katten din. Tror et øyeblikk at jeg ser på min egen *fnis*

    ReplyDelete
  5. Så herlige disse nissene var! Masse sjarm og ullne og gode! :)

    ReplyDelete
  6. Kjempesøte nisser!!! ... og bildet er til og med vannmerket!!!!!!

    Du er savnet;-)

    Strikke hilen fra Flaschenpost snuppa.

    ReplyDelete
  7. Fine de var, laget også mange av disse for noen år sden, men har ingen igjen selv, så dette minnet meg om at jeg har et nisseprosjekt på lista mi!

    ReplyDelete
  8. Hei! Har du oppskrift på nissene? :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)