Saturday, December 31, 2011

Oppsummering av strikkeåret 2011

I løpet av 2011 strikket jeg 60 plagg, pluss noen påskekyllinger, en ugle, en puff og diverse småtterier – til sammen omtrent 22 kilometer garn. Ganske nøyaktig halvparten av prosjektene var gaver, og et av årets nyttårsforsetter blir å strikke færre gaver og mer til meg selv! Bare sånn omtrent 7 prosjekter ble værende hos meg, og da stort sett luer og småplagg. 2012 skal bli et egostrikkeår!

Et utvalg av 2011-produksjonen

Ikke overraskende ble snart-toåringen min den store vinneren, med hele 22 av plaggene. Hun fikk en heldress, en jakke, tre kjoler, to gensre, fire vester, tre par votter, tre luer og litt annet småplukk. Alt i ull, så denne ungen fryser ikke i vinter!

Et utvalg strikk til avkommet 2011

Det som derimot var ganske uventet, var at 2011 ble Det Store Sjalåret. Jeg meldte meg inn i Ravelrygruppen 11 shawls in 2011, men uten de helt store sjalstrikkeambisjonene – jeg så for meg at jeg muligens kom til å strikke en fire-fem sjal i løpet av året. Der tok jeg feil, gitt: hele 16 sjal kom av pinnene i løpet av 2011! Grått er årets farge, nesten en tredjedel av prosjektene har grå bunnfarge – og at jeg liker planter og dyr er ganske tydelig, siden 15 av prosjektene er dekorert med blomster, snegler, dinosauruser, elefanter, fisk og denslags.

2011 var også året jeg begynte å strikkeblogge – det første innlegget ble skrevet 28. februar, og i månedene som har gått har jeg skrevet 64 blogginnlegg og fått 66 følgere og 450 koselige kommentarer! Tusen takk – og godt nyttår! - til alle som leser, følger med og kommenterer - vi snakkes i 2012!

14 comments:

  1. Så mye fint du har strikket. Kjenner jeg blir inspirert :-)

    Ha et riktig godt og kreativt nyttår!

    ReplyDelete
  2. Ein fryd å sjå, alltid mye inspirsjon og hente sjå deg!!! God produksjon også i 2012!

    ReplyDelete
  3. Sååå masse fint! Imponert!
    Mvh Siv

    ReplyDelete
  4. Så mye flott du har strikket! Og skikkelig herlig og se alt samlet!

    Ønsker deg et minst like produktivt og kreativt år i året som kommer også!

    ReplyDelete
  5. Så morsomt å se så mye fint du har strikket i 2011! 16 sjal var ikke dårlig, og masse fint tøy til toåringen. Jeg har strikket omtrent like langt som deg, men mye mer til meg selv. Krysser fingrene for et egoår til deg neste år.

    Godt nytt år! :)

    ReplyDelete
  6. For en herlig produksjon du har hatt :O)

    ReplyDelete
  7. Så mange herlige strikkeplagg. Og at nesten toåringen er vinneren skjønner jeg godt ;) Et godt strikkeår 2012 til deg, det blir sikkert like innbringende som dette!

    ReplyDelete
  8. Titter bare innom for å ønske deg et riktig godt og kreativt nytt år!
    Klem :)

    ReplyDelete
  9. En imponerende produksjon, også så mye lekkert du har strikket!

    Ha et flott nytt strikkeår!

    ReplyDelete
  10. Godt nyttår! :)

    Gleder meg til å følge bloggen din også i 2012!

    ReplyDelete
  11. En imponerende produksjon og så mye fint! Godt nyttår!

    ReplyDelete
  12. Så mye flott!
    Ønsker deg et godt nytt strikkeår.
    Vi bloggest. Hilsen Judith.

    ReplyDelete
  13. Gleder meg til å følge deg videre i 2012. Ikke minst for å hente masse fin inspirasjon. Spennende med ego år. Jeg tenker tanken selv hele tiden, men ender med å lage til alle andre....

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)