Thursday, December 1, 2011

Perler på en snurr

Snurrehalsen skal bli julegave, og siden jeg er helt fullstendig sikker på at mottager ikke leser bloggen min blir prosjektet vist fram allerede, selv om det (heldigvis!) er noen uker igjen til julaften. Enkel og grei lang perlestrikket hals, gratis oppskrift finnes hos Marte Helgetun. Innlagt snurr gjør at den legger seg fint når den tas to ganger rundt halsen.

Hals med snurr

Marte Helgetun foreslår dobbel Fin (en alpakka/silkeblanding fra Du store alpakka) på pinne 5.5 – jeg ville bruke garn fra lageret mitt, så jeg har strikket med enkel tråd Drops Lima fra Garnstudio (en myk og deilig blanding med 65% ull og 35% alpakka) på pinne 5. La opp litt flere masker enn i oppskriften, og syns lengden ble akkurat passe. Perlestrikket i vei til jeg hadde brukt fire nøster Lima, da var halsen blitt circa 23 centimeter brei. Enklere kan det vel nesten ikke gjøres, og jeg syns halsen ble både stilig og fin. Nesten så jeg har lyst til å beholde den selv.

Garnstudio har forresten alpakkafest ut året, med 25% rabatt på alle alpakka- og alpakkablandingsgarnene sine – fin anledning til å fylle opp litt i garnlageret! 

8 comments:

  1. Fin og deilig julegaveidé! *noterer*

    Ellers fniser jeg litt av dette sitatet: ' – fin anledning til å fylle opp litt i garnlageret!'

    ReplyDelete
  2. Kjempefin. Har strikket noen slike :-)

    ReplyDelete
  3. Så fin den ble! Har lyst til å strikke den til meg selv jeg. Så det blir vel litt med dropshandel før nyttår ja...

    ReplyDelete
  4. Fiiine! Lyt nok legge denne i køen.

    ReplyDelete
  5. Det enkle er ofte det beste.
    Knallfin!

    ReplyDelete
  6. Så fin den ble! Mine er ikke like fine kan man si... Lurer veldig på om man kan gi bort julegaver med små (kremt, mulig vi kaller det store...) skjønnhetsfeil?!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)