Sunday, December 18, 2011

U-hu-ugle

Egentlig nistrikker jeg julegaver for tiden, og siden jeg, tradisjonen tro, begynte julegavestrikkingen altfor seint i år også begynner det å haste litt. Men så var det denne uglen, da – jeg syns den var så kul, og så fant jeg passende garn i lageret, og plutselig hadde jeg visst lagt opp. Sett sånt. Ugleputen passer flott i sofaen på hytten, og hytten må jo også få julegave, sant vel?

U-hu-ugle

Ugleputeoppskriften er gratis, og fins på Ravelry.

Jeg hadde fire naturfargede nøster Polaris på lur i lageret (en gang var planen at nøstene skulle bli en sau!) – og fortrengte glatt hvor kjipt jeg syns det var å strikke med dette garnet. Strikket en puff i Polaris i vår, og det var hard jobbing, altså! Garnet er kjempetjukt og så treeegt å strikke med, det glir utrolig dårlig på pinnene og det blir fort temmelig tungt å strikke med så tjukt garn. Ikke holder det ferdige produktet seg spesielt fint heller, Polaris nupper og loer en hel del etter litt bruk. Får la denne uglen sitte mest på stas, sånn at den forhåpentligvis holder seg noenlunde fin i fjærene.

Ugle

Til øyne og nebb har jeg brukt en rest grå Polaris, pluss lys grå og turkis Eskimo.

4 comments:

  1. Oh my, kjenner meg sånn igjen! Sitter med et par prosjekter jeg så absolutt skulle ha gjort ferdig - vips har jeg visst lagt opp til noe nytt - og spennende! ;)

    Ugla var superkul! Må legge i favoritter på Ravelry...;)

    ReplyDelete
  2. Den ble kjempefin!
    Har den på strikkelista selv;)
    annelive

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)