Tuesday, January 24, 2012

Duskedame

Wood hollow har stått på ønskelisten en stund, og siden 2012 etter planen skal bli et egostrikkeår var det på tide å få årets første prosjekt til meg selv på pinnene! (Ok, jeg burde kanskje valgt noe annet enn lue, for dét er vel muligens det strikkeplagget jeg har minst bruk for – jeg har allerede en tre-fire strikkeluer, og jeg er strengt tatt ingen luebruker – men Wood hollow er jo så fin, så jeg måtte bare…)

 IMG_9960-2

Luen er strikket i Cascade 220 Heathers, i en superfin mørk grønnfarge. Cascade 220 kommer som kjent i vanvittig mange flotte farger, og jeg liker spesielt godt Heathers-variantene, som er lett melerte. På ingen måte spraglete eller urolige i fargen, bare pittelitt variasjon som gjør fargene mer levende. Fint! Cascade 220 er dessuten mykt og godt, og behagelig å strikke med, syns jeg.

duskelue

Wood hollow er kjapp og grei å strikke, og jeg tror nok jeg må lage de matchende vottene, også – jeg har enda en grønn hespe Cascade i lageret, jeg. Droppet stor dusk i toppen, og laget heller en liten dingledusk. Jeg syns originalversjonen er litt knapp, så jeg strikket en ekstra repetisjon av mønsteret. Når jeg bruker lue er det fordi det er kaldt, og da er det greit å slippe å fryse på ørene – er muligens litt preget av at værmeldingen sier det skal bli minus 25 til helgen her jeg befinner meg, som øyboende vestlending er ikke dét temperaturer jeg er vant til!

10 comments:

  1. Kjempefin lue du har laget:-) Liker fargen og, mønsteret gjør seg veldig fint i litt småspraglete garn. Sette denne på lagelisten kanskje..?!

    Ha en fin dag:-)

    ReplyDelete
  2. Så flott lue, har strikket en del og har en del cascade garn liggende, det er et fint garn. Den fargen du har på den flotte lua di er en av mine favoritter! Ha en kreativ uke hos deg..

    ReplyDelete
  3. hei,
    di håndarbeid er kjempe fin!!
    hilsen fra Aleksandra

    ReplyDelete
  4. Oi, den var flott! Har 'sportslig' lue til meg selv på strikkeplanen, men denne ser jo ut til å være smal nok i fasongen og ikke så alt for baggy :)

    ReplyDelete
  5. Her har jeg funnet frem til deg.

    Mye fint i bloggen din ! Takk for inspirasjonen. Legger deg til i blogglisten hos meg, så jeg kommer nok tilbake.

    ReplyDelete
  6. Stilig lue! Likte både mønsteret og fargen jeg!
    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  7. Den var kjempefin! Og så med så masse flott mønster! Passer godt i minus 20 den der:o)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)