Monday, January 9, 2012

Reprisehals

Før jul strikket jeg en grå hals av typen snurre-to-ganger-rundt-halsen, og siden mamma syns halsen var fin fikk hun fire nøster naturhvit Lima til jul – med løfte om at de skulle omdannes til hals etter jul en gang. Og en gang ble visst nå allerede, like greit å bli ferdig med fjorårets julegaver før jeg starter på årets – har nemlig en plan om å strikke minst én gave i måneden i år, for julegavestrikkemaraton i desember gidder jeg ikke flere ganger.

Reprisehals

Lang perlestrikket hals med snurr, og oppskriften får du gratis hos Marte Helgetun. Hun bruker alpakka/silke-blandingen Fin fra Du store alpakka, jeg strikket hals nr 1 i Lima og ble veldig fornøyd med den, så jeg kjørte reprise og brukte 4 nøster Drops Lima fra Garnstudio, og pinne 5. Lima er mykt og deilig, eneste jeg har å utsette på garnet er at det siger litt – men i småplagg som dette er ikke litt siging og slapphet noe problem. Superenkel og en smule langtekkelig strikk, selv om jeg av en eller annen grunn syns det er mye artigere med perle- enn ribbestrikk.

8 comments:

  1. Fin hals. Godt å vere ferdig med slikt som MÅ vere ferdig innan kort tid.

    ReplyDelete
  2. Nydelig hals, den ser skikkelig god ut! :)

    ReplyDelete
  3. Godt å høre det var flere som stresset litt i desember :-) Kjempefin hals - har lyst på en sånn selv!

    ReplyDelete
  4. Stil over den halsen. Det er like så greit å få slikt unna med en gang.

    ReplyDelete
  5. Skikkelig fin! Perlestrikk er så pent!!!

    ReplyDelete
  6. Og mamma takker og bukker for den deilige og varme perlestrikkhalsen - deilig:o)

    ReplyDelete
  7. Utrolig fin hals. Syns også perlestrikk er nydelig,men utrolig kjedelig å strikke :P

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)