Thursday, February 2, 2012

Gladvotter

Varme hender

Nye votter strikket i Drops Nepal fra Garnstudio, definitivt et garn jeg skal bruke til votter flere ganger, vottene ble nemlig herlig myke og varme! Jeg tovet vottene lett for hånd, så de passer hendene mine perfekt og ble ekstra tette og varme.

Oppskriften jeg har brukt som utgangspunkt er tilgjengelig gratis (på dansk) inne hos Slagt en hellig ko, en helt enkel grunnoppskrift. Jeg har pyntet vottene mine med blomster laget på omtrent samme måte som blomstene på den søttitallsfine gladhippiejakken som jeg strikket til snart-toåringen i sommer, jeg heklet lange remser som jeg masket sammen til rundinger før de ble sydd på vottene. Jeg liker sånne frie oppskrifter, der man kan bruke fantasien og pynte etter eget hode!

Det gikk med nesten to nøster Nepal til et par votter i damestørrelse, pluss litt Holst supersoft til blomsterpynten. Veldig fornøyd, tror kanskje dette er potensielle nye yndlingsvotter.

13 comments:

  1. Det var godt-humør-votter! :-) Tenkte på sola og ikke blomster jeg da, men... :-)

    ReplyDelete
  2. Så fine votter :) Pynten var veldig søt :)

    ReplyDelete
  3. Så fine de ble! Har strikket etter samme mønster i nepal og de brukes daglig - blir pusemyke inni når de toves litt. Og for tiden er varme votter et must!

    ReplyDelete
  4. Åh hvor er de dog blevet fine!! Jeg er vild med den fine sol du har syet på, det kunne jeg tænke mig at prøve!

    ReplyDelete
  5. Hei - så herlig blogg du har , med så mange fine strikketing. Du har fått ny følger i dag :-))

    ReplyDelete
  6. Skikkelig gla votter - eller solvotter jeg gjerne ville kalt her nord, hvor det er stort fokus på at sola kommer tilbake:-)

    ReplyDelete
  7. Superfine. Har noe Nepal liggende, så jeg må nok prøve det til votter :-)

    ReplyDelete
  8. Kjempefine gladvotter! Og jeg trodde blomstene var soler med en gang, sånne røde og glødende varme soler, sånne vi drømmer litt om på kalde dager som denne... Tipper vottene varmer godt uansett! (o:

    ReplyDelete
  9. Fine votter, herlig dekor!

    ReplyDelete
  10. Så enkel og fin pynt, den likte jeg godt.

    ReplyDelete
  11. Vottene ble personlige og fine! Og Nepal er jo et nydelig garn å strikke av! Det er en av mine absolutte favoritter :)
    God helg :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)