Tuesday, February 7, 2012

Reflekstest

IMG_0006 

Luen er altså Wood Hollow – igjen. Jeg strikket nettopp en i grønn Cascade 220 heathers, den ble jeg såpass fornøyd med at jeg la opp til en ny omtrent med en gang, denne varianten er strikket i naturhvit Drops Nepal fra Garnstudio. Jeg  syns luen i originaloppskriften er litt snau, så jeg strikket en ekstra repetisjon av flettemønsteret og brukte litt over to nøster Nepal – hadde jeg fulgt oppskriften hadde det nok holdt med to. Nå dekker luen ørene skikkelig, og er pittelitt baggy – det liker jeg.

Droppet stor dusk i toppen denne gangen også, og laget heller en dingledusk. Brukte litt reflekstråd i dusken, som en artig effekt – SeeMe reflekstråd fås blant annet kjøpt på Husfliden, jeg betalte 79 kroner for 25 meter. Og med den meterprisen tror jeg det må være det dyreste garnet jeg har i lageret mitt! :) Reflekstråden er temmelig tynn, og kan for eksempel broderes eller hekles på et ferdig plagg, eller så kan du gjøre som jeg har gjort her, bruke litt i en dusk.

refleksdusk

Jeg har funnet ut at jeg liker Nepal veldig godt til votter, luer, halser og denslags småplagg - mykt, tjukt, varmt og deilig! (Ikke fullt så begeistret for garnet til store plagg, da syns jeg det siger litt for mye.)

10 comments:

  1. Dette var virkelig ei flott lue. Fikk lyst til å prøve meg på den. Jeg er enig - Nepal er deilig. Og så så lurt med litt refleks i dusken ;)
    Pludrehanneklem

    ReplyDelete
  2. Nydeleg hue og så smart med refleksgarn! Det må eg testa ut også.

    ReplyDelete
  3. fin :D lurt med refleksgarn
    ha en fin kveld
    ingvild

    ReplyDelete
  4. Nydelig lue! Morsomt med litt refleksgarn i dusken. Jeg har noen nøster nepal liggende, så nå har jeg fått et godt tips til hva jeg kan gjøre med dem:) Nepal har blitt ett av mine favorittgarn - det er så mykt og godt å strikke med:)

    ReplyDelete
  5. Jeg har også en lue til jenta mi i Nepal, den er deilig!

    Kjempefin lue du har strikket :)

    ReplyDelete
  6. Så lekker denne var! Jeg har også noe Nepal garn liggende som jeg ikke het hva skal bli enda, kanskje det blir lue? ;)

    Takk for tips med refleksen, sånn må jeg jammen skaffe!

    Silje

    ReplyDelete
  7. Så flott lue!!! Kjempefin:)
    Lurt med refleks. Har kjøpt inn refleksgarn men ikke testet ut enda;)

    ReplyDelete
  8. Nydelig lue !

    Jeg holder på å strikke Aestlight sjalet for første gang.
    Likte så godt ditt i Hifa garn, så tok meg en tur til Hillesvåg.
    Der viste jeg bloggen din til stor begeistring ! :)
    Fin reklame !

    Lurer på en ting, blokker du sjalet ditt når det er ferdig ?
    Jeg har tenkt å ha sjalet rundt halsen, blir det forlite med den minste størrelsen, skal tro ?

    ReplyDelete
  9. Tusen takk for kjapt svar !

    Jeg tror de lagret bloggen din under sine favoritter. ;)
    De syntes det var et flott bilde av butikken og sjalet !

    Jeg holder nå på med rillene og gleder meg til å begynne på kanten.
    Takk for inspirasjonen fra deg ! Klem.

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)