Tuesday, March 6, 2012

Røde rester

Restene etter Little things-luen med polkadottknapper fikk bli pulsvarmere, ganske så inspirert av disse fra Slaraffenliv. Superenkle, og ypperlig sitte-på-dolokket-mens-toåringen-bader – strikk. Pulsvarmerne ser nesten ut som om de er heklet (i alle fall for mitt særdeles utrente hekleøye!), men her er det kun rettstrikk pluss noen masker som tas løst av pinnen her og der. Enkelt, men en fin effekt, syns jeg!

Vår!

Jeg liker i grunnen godt å strikke pulsvarmere fram og tilbake “på tvers” og sy sammen i siden til slutt, da er det null probem å få pulsvarmerne akkurat passe store rundt håndleddet. Jeg hadde 41 gram Sterk (ull/alpakkablanding fra Du store alpakka) igjen etter Little things-luen, og pulsvarmerne veier ganske nøyaktig 40 gram. Iskald beregning. Eller, ok da, griseflaks!

6 comments:

  1. Så fine de var! Takk for link til oppskrift, den er lagret :)

    "Sitte-på-dolokket-mens-toåringen-bader-strikk" Den strikkeformen hadde jeg helt glemt av, måtte mimre litt her ;)

    Ha en fin dag
    Klem

    ReplyDelete
  2. De ble kjempefine :-)
    Jeg synes det er vanskelig å få sømmen fin. Har lett for å bli klumpete osv.

    ReplyDelete
  3. Åh, disse var bare helt vidunderlig!

    ReplyDelete
  4. Yey! Så fine!:o)
    Ser at jeg har glemt å nevne noe om garnforbruk - det skal jeg gjøre, tror jeg.

    ReplyDelete
  5. Fiine! Blir jo et flott sett sammen med lua. Enig med deg i at de nesten ser litt hekla ut! Merkelig og morsomt!

    ReplyDelete
  6. De ble kjempefine! Rød er så fin farge syns jeg! Det gir en god følelse å bruke opp rester altså... Skal ta et resteraus jeg og.... Må bare fullføre litt greier først. Har kjøpt meg alt for mye nytt garn etter jul. Kom på nå at jeg kanskje må ta meg en "gammelt"- garn måned hvor jeg bare strikker opp enkeltnøster og rester... Hm... :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)