Wednesday, April 18, 2012

Ressursutnyttelse

Noen ganger har man litt ekstra flaks. Som når Skinny Bugga-hespen man får i posten viser seg å veie 129 gram i stedet for 113, som er det vekten oppgis til. Ok, ikke helt på nivå med full pott i vikinglotto, men hverdagsflaks er også fine greier, sant vel? (Og hvis du blir med i Buttons by Robin-giveawayen min kan det hende du har flaks du også, og får et sett superfine, håndlagde knapper i posten!:)

Siden hespen min var av det sjenerøse slaget hadde jeg 27 myke, lekre, lilla gram Skinny Bugga til overs etter Pear drop-sjalet jeg nettopp strikket, men knappe hundre meter garn rekker ikke til prosjekter særlig mye større enn pulsvarmere. Så pulsvarmere ble det. Kunne ikke la den fine Buggaen bli liggende på bunnen av restegarnkurven!

Vår, faktisk!

Resultatet ble kjappe små pulsvarmere med spiralmønster, strikket etter eget hode. Garnforbruk: ganske nøyaktig 27 gram Skinny Bugga fra nå nedlagte Sanguine Gryphon. Nøyaktig vekt må være det mest nyttige strikketilbehøret jeg har, vekten gjør det så mye enklere å få utnyttet alle små og store garnrester!

…og hvis man er to år og skulle få lyst på nye, fancy leggvarmere, så funker pulsvarmere finfint til den bruken også :)

4 comments:

  1. Lykken er å få akkurat nok garn, eller å ha evnen til å beregne og tilpasse så det blir nok! Pulsvarmerne ble nydelige! Smart å kunne bruke dem til leggingser til småtroll også.

    Ha en riktig fin kveld!

    ReplyDelete
  2. De ble søte, og så er det kjekt å få utnyttet alt garnet. :)

    ReplyDelete
  3. Veldig fine, og artig bilde av de små føttene med fancy leggvarmere;-)

    ReplyDelete
  4. Så flink du er til å bruke opp restene dine. Hos meg har de en lei tendens til å bli liggende og liggende...

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)