Monday, May 28, 2012

Gult er kult

Disse vottene designet av Jared Flood (han med Brooklyn Tweed) har befunnet seg i (den altfor lange) ravelrykøen min lenge, lenge – og nå, i mai, mens termometeret viste godt over tjue grader og vi forhåpentligvis har en lang, varm, fullstendig vottefri sommer foran oss var tiden tydeligvis inne for å strikke tjukke ullvotter.

IMG_0425

Vel, ok, det som skjedde var at jeg måtte bestille litt garn fra 123knit – og så ble to gule nøster Peruvian Highland Wool med i bestillingen (man fyller selvfølgelig opp kvoten når man handler fra utlandet, man er jo helt nødt til å bestille garn for en sum så nært opp til tollgrensen man bare klarer!). Men jeg hadde faktisk en plan for alt garnet jeg bestilte, for en gangs skyld, og planen for de gule nøstene ble iverksatt ganske umiddelbart etter at garnet ankom postkassen: Grove

 Strandvotter

Har hatt en sterk dragning mot solgult garn i det siste, og siden gult virkelig ikke er min farge ble behovet forsøkt dekket med gule votter. Vottene er jo såpass langt unna fjeset at jeg regner med jeg kan bruke dem uten å se helt sykelig ut. :) Fargen er kanskje litt mer i retning oker enn det jeg håpet på, men det får gå. KnallGULE er de, i hvertfall.

Vottene er nokså små i størrelsen, og med en ekstra mønsterrepetisjon er de bare akkurat store nok til mine ikke-spesielt-digre damehender. Passformen er god, massevis med ribbestrikk gir votter som sitter tett på hånden. Mønsteret er ikke vanskelig, men litt plundrete her og der, syns jeg. Definitivt ikke de kjappeste vottene jeg har strikket, men muligens de fineste?

30 comments:

  1. Åhh - disse vottene var skikkelig herlige! De ser innmari vanskelige ut da! Får håpe du slipper å bruke dem på lang, lang tid!

    ReplyDelete
  2. Så fine vanter!! Jeg elsker også gul, og selvom vi igen bliver vinterblege, så er jeg sikker på at de vil være lige så fine og smukke til vinter! Jeg har noget peruvian højlandsgarn liggende, jeg tror jeg må strikke netop disse vanter til vinter!!

    ReplyDelete
  3. Superfine! Digger fargen ;)

    ReplyDelete
  4. Kjempefine!! Har noen nøster med det garnet liggende jeg også, men de så faktisk veldig vanskelig ut...Får legge dem i kø først :)

    ReplyDelete
  5. Oj! De var fine! Iler inn og legger de i køen. :-)

    ReplyDelete
  6. Utrolig stilig mønster! Det første som slo meg var, tenk å legge sååå mye jobb i et par votter. Men når de er ferdige så ser man at det er verd strevet :-)

    ReplyDelete
  7. Utrolig lekre. Mønsteret kommer virkelig til sin rett med den gule fargen :-)

    ReplyDelete
  8. Kule! Og ikke bare fordi de er gule, men det hjelper jo godt på!

    ReplyDelete
  9. De var rett og slett knallkule!! Nydelig mønster og tøff farge:D
    Nå ble jeg frista ja!! Hehe...

    ReplyDelete
  10. Knallfine og knallgule! Solstråler, som kommer til å lyse opp både høst og vinter når de antagelig skal tas i bruk!

    Mine absolutte yndlingsvotter, har strikket tre par og kjenner jeg har lyst til å strikke mange fler!

    ReplyDelete
  11. Rå fine, gult er kult! Forhåpentligvis ikke noe du kommer til å bruke på en stund, men gode og varme til høsten blir de nok!

    ReplyDelete
  12. Råkule!! :D kjempestilige i gult - en skikkelig fargeklatt :) Skal man først strikke votter på sommeren er solgult et godt fargevalg ;)

    ReplyDelete
  13. Helt enig i at gult er kult. Dessuten var det veldig fine votter:-)

    ReplyDelete
  14. Veldig fine! Jeg har vært skeptisk til gult i en årrekke, men plutselig oppdaget jeg at jeg likte det til min store overraskelse. Flott flettemønster på vottene!

    ReplyDelete
  15. Utrolig fine votter. Fargen er kjempefin :)

    ReplyDelete
  16. For et imponerende mønster. Har siklet på mange av mønstrene hans, men er ikke så begeistret for garnet derfra.

    Gult er en deilig sommerfarge, men jeg har heller ikke så mye av den rundt meg eller på meg.. Har dog planer om en gul sommerkjole til en liten prinsesse i løpet av sommeren dersom strikkearmene holder. :)

    ReplyDelete
  17. Kjempefine votter du har strikka! Synes faktisk fargen passa veldig godt til vottemønsteret. Det ser litt innvikla ut, men så er det gleden ved å få til noe som vekker litt oppsikt, da! Vi vil ikke ha vottevær nå, men disse blir supre til høsten og vinteren.

    Ønsker deg ei fin uke!

    ReplyDelete
  18. Flotte votter i utrolig kul farge!

    ReplyDelete
  19. De vottene var skikkelig lekre, og et virkelig blikkfang med den stilige fargen.

    Ta turen innom bloggen vår for å bli med på vårt store blogglotteri =)

    ReplyDelete
  20. Åh så fine votter, rene kunstverket. Ja,- gult er kult.

    ReplyDelete
  21. Lekre votter og fargen var jo helt knall. Nå ligger mønsteret i køen min :-)

    ReplyDelete
  22. Absolutt veldig fine!!
    Jeg har samme taktikk som deg - slå deg med farger du ikke kler i votter og sokker! Mer farger til folket!

    ReplyDelete
  23. De ble kjempe fine. Har hatt disse vottene i køen min kjempe lenge jeg også. Burde strikke dem snart. Ble veldig inspirert av dine :)

    ReplyDelete
  24. Wow, rett og slett! Kjempekule votter!
    Og ja, gult er definitivt kult! Holder på med to gule prosjekter nå :)

    ReplyDelete
  25. wow! disse var NYDELIGE! :-D

    ReplyDelete
  26. Så utrolig FLOTTE! Og ja, gult er virkelig kult!

    ReplyDelete
  27. Jeg måtte innom og se på disse en gang til jeg!

    ReplyDelete
  28. Så nydelige de var i den gulfargen!
    Har lyst til å strikke dem, ser litt vanskelig ut,
    Men virkelig fine!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)