Sunday, June 24, 2012

Still Light den andre

Jeg ble fornøyd med den fine, grå Still Light’en min. Veldig, veldig fornøyd! Så fornøyd, faktisk, at jeg vil ha en til. Minst!

Det burde vel da være rimelig å anta at dette her er min nye Still Light:

IMG_0745-001

men neida, denne har jeg strikket i bursdagsgave.

Noen ganger lurer jeg litt på om jeg muligens er en smule …dum. Eller kanskje bare selvpinende. Som når jeg etter forholdsvis langvarig kamp endelig har klart å få ferdig en Still Light (med uendelige mengder glattstrikk på pinne tre), og i stedet for å gi meg selv et skulderklapp for vel utført arbeid, og gå løs på nye, mer spennende prosjekter – så startet jeg ganske umiddelbart på nok en kjedelig, langtekkelig Still Light. Mens jeg funderer på hvilken farge den tredje skal strikkes i (jeg tror svaret er petrol).

There is a fine line between enthusiastic optimism and plain simple craziness, var en noget tørr kommentar jeg fikk når jeg fortalte at jeg hadde startet på enda en Still Light. Fnis. Mye sant i det! Kanskje jeg egentlig liker glattstrikk ualminnelig godt? Fin tv- og skravlestrikk, i hvertfall, det kreves ikke mye tankevirksomhet mens man strikker.

IMG_0753

Still Light den andre er strikket i Blackhill højlandsuld, jeg brukte ca 315 gram til størrelse M med litt ekstra lengde. Litt stor til meg, og dét er strengt tatt bra, for da passer den forhåpentligvis mottageren. Fargen er melert mørk lilla (mørkere enn på bildet) – med en del ørsmå spetter i mørk rosa, faktisk, dét oppdaget jeg ikke før strikketøyet var med ut i hagen i skarp junisol! Knapp med fugl på, fra Buttons by Robin.

14 comments:

  1. Godt at du bruker tid på klær til deg selv. Et flott klesplagg.

    ReplyDelete
  2. herlig tunika i knallfin farge :O)

    ReplyDelete
  3. Hehe... Noen ganger er vi bare sånn... Jeg klager meg ofte ihjel over at noe tar lang tid, men så fort jeg er ferdig syns jeg liksom at det gikk riktig så raskt... Still lighten din er i allfall nydelig! Håper du får masse glede av dem alle tre, eller fire, eller fem... Eller hvor mange det blir :D

    ReplyDelete
  4. Skikkelig lekker.
    Utrolog heldig bursdagsbarn :-)

    ReplyDelete
  5. Wow!! Jeg er mektig imponert!! Still light i gave... hun er heldig som har deg som venn:) Artig knappedetalj! God strikkings videre med neste i petrol...!

    ReplyDelete
  6. Kjempefin tunika!! og utrolig imponerende at du tenker å begi deg ut på nr 3. Virker som alle synes den er litt langdryg å strikke, så jeg har den på listen, men venter på rette motivasjonen til å gå i gang med den! Veldig fin lillafarge. Tipper bursdagsbarnet blir KJEMPEFORNØYD!

    ReplyDelete
  7. Gale damw. Nummer to, og tre under planlegging? Flott gave!

    ReplyDelete
  8. Nydelig lilla still light, og utrolig snilt å strikke den i gave! Imponert. Det er ganske greit med glattstrikk til tv og lignende synes jeg, men tre av samme slaget? Nope ikke denne damen. :)

    ReplyDelete
  9. Your work is beautiful. The bird button looks great. Thanks for letting me know you used it. Robin

    ReplyDelete
  10. Her var det lett å kjenne seg igjen. Det blir ofte et vakum når store prosjekter er kommet vel i havn, og da er det fort gjort å starte på nytt. Men for ei fin gave! Du er kjempesnill!

    Ønsker deg ei fin uke!

    ReplyDelete
  11. Fin tunika! Enig at dette må vera eit kjedeleg strikketøy. Jammen got når det er ferdigt.

    ReplyDelete
  12. Kjempefin! Og det er lett å glemme alt arbeidet når man først har det ferdige produktet der og er godt fornøyd med det :)
    Ha det godt!

    ReplyDelete
  13. Den ser rigtig godt ud. Har du strikket med dobbelt tråd i blackhill højlandsuld? Jeg tænker at den ellers kan blive for tynd/løs i strikken? Jeg skal snart i gang, men har svært ved at vælge en farve :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg har strikket i enkel tråd, syns det fungerte veldig bra. :)

      Delete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)