Thursday, October 4, 2012

Der var luen, ja!

Første forsøk på mariuslue uten oppskrift endte som dukkekjole (!), så da måtte enda en mariusvariant på pinnene. Og denne gangen ble det faktisk lue! ;o)

Jeg hadde fremdeles ikke oppskrift, men plukket litt her og der fra mønsterbordene på mariustunikaen jeg nettopp strikket til toåringen. Vurderte å sette på en dusk, men syns luen var fin som den er.

Trillebårtromme

Totalt brukte jeg ca 35 gram Lanett i rødt-hvitt-blått, til en lue i størrelse stor toåring.

IMG_1528

Sånn, da tror jeg det var slutt på mariuser herfra i denne omgang. Eller… lurer meg på om jeg trenger en mariusgenser?

7 comments:

  1. Så fin lue og søt jente!! Jeg har blitt inspirert av deg og har nå en marius genser på pinnene.

    ReplyDelete
  2. Fin lue! Mariuslue er en utfordring. Jeg synes ikke de oppskriftene som finnes er helt, ja, ok?
    Klart du trenger en Mariusgenser!

    ReplyDelete
  3. Superfin lue på ei nydelig jente.
    Og dressen er råkul, hvor får man,tak i en slik, tro?
    Mvh Anine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takker! Dressen er fra Skogstad. :)

      Delete
  4. Kristine - StrikkePia18 November, 2012 02:02

    Denne luen har jeg aldri klart å glemme!! Etter at jeg så denne har jeg hatt lyst å strikke en Marius lue til barn, men da jeg endelig fant mønsteret frem, var drt liksom ikke helt som jeg hadde tenkt. For jeg ville ha sånn som du hadde laget, selv om jeg visste at du hadde laget den etter eget hode. Noe jeg for øvrig nærer dyp beundring for!! :-)
    Har funnet et mønster i Sisu som er ganske likt dette, det får duge. Men jeg skal strikke i Samart, men siden jeg strikker stramt når det er mønster i flere farger, gjør ikke det noe. For da blir den likevel ikke så stor. :-)

    Blir bare mer og mer glad i bloggen din. Jeg finner så mye inspirasjon her. Er tante til en herlig gutt på 20 mnd, som faktisk skulle hett det samme som datteren din om han hadde vært jente, og med noen endringer i farger, vil nok han få noen luer og andre plagg ala de du har strikket. Håper det er i orden at jeg stjeler ideer fra deg. Helt nøyaktig likt vil det jo aldri bli. :-)

    Ha en super helg videre du og dine!! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk! :) Klart det er i orden at du låner idéer herfra, bare hyggelig å kunne være til inspirasjon! Et kompliment, det, når noen får lyst til å lage noe lignende det jeg har laget. :)

      Delete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)