Tuesday, October 30, 2012

Frøken fargerik

Vottene forsvinner, en etter en – kanskje ligger de nedgravd i sandkassen i barnehagen? Uansett, flere votter måtte settes i produksjon, og de rillestrikkede vottene fra Strikk til nøstebarn er vår klare vottefavorittoppskrift, de har god passform og er tynne og myke nok til at toåringen beholder et godt grep om spader og leketraktorer. Og dét er såklart viktige ting når man er to år! Dessuten er vottene superkjappe og enkle å strikke, og det er jo heller ikke dumt når man skal begynne å strikke en hel liten haug med votter som helst burde vært ferdige i går.

rillestrikka vottar

Toåringen kan nesten kles fra topp til tå i regnbuestripete plagg, men regnbuevotter manglet, og det måtte man jo gjøre noe med! Regnbuestrikk = trådfest, men det tenker man selvfølgelig ikke på når man starter et nytt prosjekt. Når man sitter der med tjue x 2 tråder å feste, derimot…

regnbuevotter ved sjøen

Regnbuevottene er strikket i Holst supersoft holdt dobbelt, med et lite, lysegrønt innslag av Blackhill højlandsuld. Vottene er allerede grundig testet en finfin og småkjølig oktoberdag på hytten, og de ser ut til å duge til både sandkakelaging, strandkrabbejakt og til å kaste småstein i sjøen. Dessuten syns både hun på to og hun på noenogtredve at regnbuefargene er superfine, så hun på noenogtredve lurer på om hun muligens trenger et par rillestrikkede regnbuevotter, hun også.

12 comments:

  1. Nydelig!! Ja det er klart hun må ha regnbuevotter også!! Kjenner til det der med de vottene som helst skulle vært ferdig i går ja...Må nok hive meg rundt snart og strikke noen par.. Kjekt å bli inspirert av sånne flotte voter da:-) Og fine bilder også!!

    ReplyDelete
  2. Kjempefine votter, i flotte farge. Disse hadde jeg egentlig glemt litt, så takk for at du minnet meg på :) Jeg liker også passformen på disse, så nå skal det bli rillevotter i adventskalenderen til niese-snuppene mine. :D

    ReplyDelete
  3. Oj, det var fine votter. Jammen skal eg strikke nokon slike eg og! Det er jo greit å feste tråder etter kvart-strikke dei inn syns eg.
    Nydelege Bilder du tar- kjekt med litt natur!

    ReplyDelete
  4. Så flotte de var, herlige bilder, ha en fortsatt fin uke hos dere!

    ReplyDelete
  5. Utrolig mye flott regnbuestrikk her!
    Disse vottene kunne jeg godt ha tenkt meg i en voksenutgave :)

    ReplyDelete
  6. Artig med farger! Kjempefine votter, og at de er gode i bruk er absolutt et pluss. Takk for garntips!

    Ha en strålende tirsdag!

    klem fra Ingunn

    ReplyDelete
  7. Så flotte! Jeg lurer på en ting angående disse vottene. De er strikket frem og tilbake, ike sant? Hvordan unngår du at sømmen inni blir veldig klumpete?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg strikker mansjetten rundt, og selve votten fram og tilbake. Syr sammen med denne metoden (nederst her): http://www.knitty.com/ISSUEspring04/mattress.html og da syns jeg det blir bra!

      Delete
  8. Du er fantastisk på regnbuestrikk!!! Så flotte både vesten og vottene i de siste innlegga:) Men trådfesten holder meg nok dessverre litt tilbake - det kan jo godt hende det løsner mer etterhvert... Når jeg ser så mange flotte plagg her hos deg!!

    ReplyDelete
  9. Det er så kjekt å komme inn hit og se alt det flotte du lager! Disse vottene var bare helt toppers, helt vanlige, gode votter, og så klarer du å gjøre de til noe utenom det vanlige :) "Hermegåsa kommer"....vil innom Holst å kjøpe fine farger c",)

    ReplyDelete
  10. Striper er gøy☺ Flotte votter!

    Har kikket på disse jeg også, men ikke strikket de enda. Kanskje de burde prøves?

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)