Sunday, October 7, 2012

Oi, rosa!

Den deilige grønne utgaven av denne halsen har blitt en favoritt, og selv om den viste seg å være forholdsvis langtekkelig og kjedelig å strikke hadde jeg plutselig en til på pinnene. Samme garn som i hals nummer én, merino/kasjmirblandingen Primo fingering fra the Plucky Knitter, denne gang i en mørk, dyp rosalilla-aktig farge. For de som følger med på bloggen og strikkeriene mine er det kanskje ikke så veldig vanskelig å gjette at denne halsen skal bli gave, det er ikke helt mine farger, dette. ;o)

råååsa

Oppskriften jeg har brukt som utgangspunkt heter Honey Cowl, og er tilgjengelig gratis på Ravelry. Mine to utgaver er strikket i tynnere garn enn originalen, og går bare én gang rundt halsen. Fargen jeg har brukt denne gangen heter En Vogue, og var et par hakk lysere og mer rosa enn jeg forestilte meg ut fra the Plucky Knitter sine bilder. Ikke en farge jeg vanligvis ville valgt, men som gave til en som liker både rosa og lilla burde den supermyke lillarosa halsen passe ypperlig, skulle man tro.

Garnet er ordentlig deilig å strikke med, bare pittelitt synd at alle fargene (en rask opptelling viser fem stykker) som jeg har bestilt fra the Plucky Knitter har vært litegranne annerledes enn jeg forventet ut fra bildene. Fremdeles fine, men likevel ikke helt som jeg trodde etter å ha sjekket bildene på både laptop og iPad – men fargevariasjon er en risiko man tar når man bestiller håndfarget garn på nett.

IMG_1569

Toåringen ble strålende fornøyd når hun så hva jeg hadde strikket - “Oi, sovepose til Bob!!”, så det spørs om hun går med på at vi leverer halsen/soveposen fra oss ;o) Tunikaen toåringen har på seg på bildet er forresten denne – den var kjole i fjor og passer fremdeles finfint. Barnestrikk med lang brukstid kan vi like!

10 comments:

  1. Nydelig hals igjen:)
    Jeg lurer på hvor mange masker du har lagt opp, for denne virker super

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mener å huske at jeg la opp ca 220 til den grønne utgaven av denne halsen - og litt flere, ca 240 tror jeg, til denne rosa. Skal dobbeltsjekke, sier fra hvis jeg husket feil :)

      Delete
  2. Denne var utrolig fin da! Det mønsteret var jo nydelig. Tenker mottakeren blir fornøyd jeg selv om det kanskje blir litt trist å gi bort posen :)

    ReplyDelete
  3. En skikkelig flott hals, og jeg synes virkelig at du bør strikke en sovepose til Bob - frøkena fortjener det når ho setter så stor pris på hjemmestrikket.

    ReplyDelete
  4. Jeg synes denne rosafargen var nydelig jeg! Ikke farge jeg bruker selv, men vakker er den lell! Halsen er super, så heldig er den som får gaven fra deg!

    ReplyDelete
  5. Veldig fin! Jeg er inne i en struktur- og ensfarget periode, så det frister med en sånn hals, men har hatt Honey cowl i køen siden tidenes morgen, men har ennå ikke helt klart å komme over vevstrikkfobien.

    ReplyDelete
  6. Hmm. Dette så spennende ut!

    ReplyDelete
  7. Følger med litt videre. Mye fint.... Ha en fin ny uke!

    ReplyDelete
  8. Synes garnet fra The plucky knitter er korrekt gjengitt, men litt overeksponert. Tror hun gjør dette for at vi skal kunne se de ulike nyansene i garnet, som ellers ville blitt borte. Prøv å se for deg fargen i en litt mørkere nyanse, så er du vanligvis der den reelle fargen er.

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)