Sunday, November 18, 2012

Gjenstridig rødtopp

Enda en lue til toåringen. Og jepp, denne er også strikket i Drops Merino Extra Fine. Nå er det vel ingen som tror på meg lenger, når jeg prøver å påstå at jeg slettes ikke liker dette garnet! (Men toåringen liker garnet fordi det er mykt og kløfritt, og siden det er hun som helst skal ha på seg denne luen får hun vel få lov til å ha litt medbestemmelsesrett. Mammaen får heller leve med at garnet gjør at luene nupper og blir slaskete.;o)

i heart cables 

Oppskriften er I ♥ cables fra Petite Purls, og den kan du finne gratis (på engelsk) her. Og her er oppskriften på Ravelry.

pause!

Jeg har egentlig veldig lyst til å si at det er en enkel og grei lue, og det er det jo. Hvis man følger oppskriften, da. Her ble det først litt prøving og feiling fordi jeg strikker med et tynnere garn enn i originalen, og etterhvert innså jeg dessuten at flettene ikke ble helt symmetriske når jeg fulgte oppskriften. Godt mulig det er jeg som er problemet og ikke oppskriften, eller kanskje det “skal være sånn”, men det gjorde uansett litt for vondt i perfeksjonisten – så jeg strikket denne enkle og greie luen to og en halv gang før den faktisk ble ferdig.

Men nå er den det. Ferdig. Med diger dusk i toppen og allting.

5 comments:

  1. Så flott lue! Heller mye brukt med litt nupper og dårlig passform en en flott lue uten nupper som ligger i en skuff og blir for liten? :)

    ReplyDelete
  2. Kjempe fin lue, til kjempe søt jente.

    ReplyDelete
  3. Nydelig rød lue!! ser fornøyd ut ja! :O)

    ReplyDelete
  4. Luen er veldig fin. Og jenta enda finere.

    Jeg er forøvrig helt enig mht til Merinogarn. Strikket en grå jakke til A da hun va litt over et år. Den holdt seg dårlig sammenlignet med plagg strikket med andre garnsorter.

    Hun derimot elsker kløfrie garn...

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)