Monday, November 5, 2012

Julekalenderstrikk – og rabattkode til de som vil ha

For en stund siden skrev jeg om det som liksom skulle bli mariuslue til avkommet, men som i stedet endte som dukkekjole – og samtidig benyttet jeg anledningen til å skryte litt av de to store, myke, gode, fine Rubens Barn-dukkene vi har. (Neida, innlegget var på ingen måte sponset. Vi liker dukkene! Og dessverre er sponsormarkedet for strikkeblogger temmelig skralt, har jeg inntrykk av. Synd, det der – tenk å bli sponset av en garnleverandør eller to, dét hadde vært noe, det!;o)

rubens barn

Avkommet insisterer på at BEGGE dukkebabyene hennes trenger nye klær, så mammaen har planer om å strikke noen flere småplagg som skal havne i toogethalvtåringens aller første julekalender. Og siden avkommet ikke gidder å lese mammas strikkeblogg kan jeg vise de første plaggene fram allerede, selv om det er kjempelenge til desember. Her er man nemlig veldig kry over å være ferdig med et par av kalendergavene allerede!

IMG_2056

Den rødhårete Annadukken gir meg Pippi-assosiasjoner, så hun fikk en rad med Herr Nilsson-er på kjolen sin. Jeg er litt allergisk mot altfor sukkersøtt og nusselig og prinsessete, og apekattene (eller hodeskallene, som toåringens pappa mente de lignet mest på) tøffer kjolen opp et par hakk, syns jeg. Apediagrammet er herfra, og ellers strikket jeg bare i vei på gefühlen. Det fins oppskrift på en lignende dukkekjole i Brukt på nytt av Kathrine Gregersen (jepp, hun med Strikk til nøstebarn). Jeg brukte nøyaktig ett nøste lilla babyull fra Gjestal, litegranne hvitt, og to prestekrageknapper til kjolen. Dukkeskoene veier hele 7 gram, og har fått to små lilla perlemorsknapper til pynt. 2 kalendergaver klare – bare 22 igjen…

Toåringen har to dukker, nemlig Cosmos Moonie (som heter Luna her hos oss), og Little Anna. Anna er litt større, men ikke mer enn at de fint kan dele garderobe. Begge kan kjøpes hos Vidunderbarn, som er distributør for Rubens Barn-dukkene i Norge. Jeg digger Rubens Barn (som fins i fryktelig mange varianter), og syns derfor det er kjekt å få lov til å gi alle som er innom bloggen min 20% rabatt på alt fra Rubens Barn og Rubens Baby. Tilbudet gjelder ut november, oppgi rabattkoden TOVRANGE ved bestilling hos vidunderbarn.no, så skal rabatten trekkes fra. Du må gjerne dele koden videre om du vil, det er ingen begrensninger på antall ganger den kan brukes. Superflotte julegaver til en liten venn! (Og bare for å ha sagt det, det er lite for meg å hente i å dele ut rabattkode her på bloggen. Jeg får også rabatt ved en eventuell bestilling, that’s it.:)

vidunderbarn_rubens_rabattkode_TOVRANGE

6 comments:

  1. Kjempefin dukke og flotte klær. Avkommet blir nok veldig fornøyd. Takk for at du deler rabattkoden selvom strikkebloggen din ikke er sponset :-)

    ReplyDelete
  2. Så flotte dukkeklær. Artig med aper på. Er selv blitt mindre og mindre glad i det veldig søte og nusselige. Kan godt bruke rosa og lilla altså, men velger ofte enklere modeller med mindre stæsj enn før. :-)

    Skal kikke på RubensBarn, og sikkert baby også. Takk for at du deler. :-)

    ReplyDelete
  3. Tusen takk for at du deler rabattkoden! :) dukkene er kjempesøte og jeg tror en av dem blir perfekt julegave til ei lita ei som jeg kjenner ;)

    ReplyDelete
  4. Så fine kalendergaver! Greit å være ute i god tid. Dokkemamma blir nok glad.

    Ønsker deg en fin mandagskveld!

    Klem fra Ingunn

    ReplyDelete
  5. Så flotte kalendergaver, jeg digger det apemønsteret :)

    ReplyDelete
  6. Takk for at du delte! Nå er julegaven til frøkna på 1,5 i boks :-) Tror jammen jeg skal strikke noen klær også, om jeg rekker. Du har en veldig flott og inspirerende blogg, liker fargene du bruker! Og jenta di er jo bare helt skjønn :-)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)