Thursday, November 22, 2012

Lyst på ny bok? Klassisk barnestrikk

Jeg har vært så heldig å få bok i posten fra Samlaget – og ett eksemplar til utlodning blant dere som leser bloggen har jeg også fått!



“Klassisk barnestrikk” av Tove Fevang ble nettopp utgitt, og i boken fins tradisjonelle, klassiske mønstre hentet fra Sandnes sine arkiver. Oppskriftene er i størrelse 2-8 år, så jeg (eller, datteren, strengt tatt) er midt i målgruppen. Stor og innholdsrik bok – her fins både gensre og kofter, mange luer og dessuten bukser og sokker. Jeg syns genseren på forsiden er superflott, men fant flere andre oppskrifter som frister, også. Denne, for eksempel! Kjempefin!



Et flertall av oppskriftene er, ikke så overraskende, kanskje, av typen klipp opp og sy sammen, men det fins også en del med rundfelling (som den på forsiden, og på bildet over) og raglan. Jeg foretrekker helt klart rundfelling og raglan framfor montering, ikke bare fordi jeg er en monteringspyse men også fordi jeg syns rundfelling eller raglan gir en fasong som sitter bedre på små unger. Det fins mange fine mønsterborder i boken, jeg kommer nok til å “låne” en del og bruke i andre plagg.

Flott bok, som helt sikkert havner på mange juleønskelister. Og nå har du sjansen til å få en førjulsgave – legg igjen en kommentar, så er du med i trekningen. (Det er selvsagt trivelig om du har lyst til å følge bloggen min på Facebook, men det er ikke noe krav for å være med. Vi gjør det enklest mulig, så kommentar = lodd.) Vi trekker en vinner 2. desember.

Og forresten – hvis du ikke har blogg, legg igjen epostadresse sånn at jeg kan ta kontakt hvis du vinner.

114 comments:

  1. Denne boken har jeg skikkelig lyst på, så da kan jeg jo prøve meg på en liten kommentar her :)
    Ønsker deg samtidig en finfin dag!

    ReplyDelete
  2. Kjempeflott bok! Du har en blogg som er full av inspirasjon for en annen jentemamma :)

    ReplyDelete
  3. Har veldig lyst på boken jeg også :-)

    ReplyDelete
  4. Jeg vil vinne bok!:)) gicek_4@hotmail.com

    ReplyDelete
  5. Veldig fin bok som jeg gjerne kunne tenke meg :) Liker på Facebook fra før ;)

    ReplyDelete
  6. Det så ut som en super bok:) God snart helg:)

    ReplyDelete
  7. Har grådig lyst på den boka og vil gjerne bli med.

    ReplyDelete
  8. Du gir meg masse inspirasjon! Melder meg på her! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er altså Line Kjeldsberg dette :-)

      Delete
  9. Denne boka kunne eg ha tenkt meg!

    ReplyDelete
  10. Hei!
    Denne boka ser kjempeflott ut! Jeg har to jenter på 4 og 2 år så denne passer midt i blinken! :)

    Kathrine

    ReplyDelete
  11. Hei. Ja denne boka har eg skrevet opp på ønskelista til jul. Så får vi håpe på at jeg har vert snill pike.... Kjempe innspirerande blogg du har. Klem fra Hilde.

    ReplyDelete
  12. Ååååå denne boken har eg så lyst på, lurer på å kjøpe den til mamma til jul, men har ikke student budsjett nok til en egen, sukk.. Krysser strikkepinnene... :)

    ReplyDelete
  13. Dette er en flott gave. Har kikket på denne boken flere ganger.

    ReplyDelete
  14. Ja! Denne ønsker jeg meg til jul :) Håper at 15 er et lykketall!
    Ellers takk for en fin blogg. Jeg oppdaget den nettopp (gjennom Anne på landet tror jeg nok), og har hatt en runde eller to for inspirasjon og beundring.

    ReplyDelete
  15. Så fin bok du lodder ut. Blir gjerne med å tar et lodd, ja - er innom deg hver gang det kommer noe nytt. En av de bedre strikkebloggene :-)

    ReplyDelete
  16. Denne har jeg virkelig lyst på! Kanskje jeg endelig kan lære meg mønsterstrikk?

    chklepp@online.no

    ReplyDelete
  17. Åh, dette må jeg være med på. Krysser fingrene for lykkelodd! ;)

    ReplyDelete
  18. Denne boken ønsker jeg meg! Fin blogg du har.

    ReplyDelete
  19. Å ja denne boka har jeg sikla på. Spennende. Bare å krysse fingra. Kos deg med boka di.

    ReplyDelete
  20. Dette så spennende ut! Jeg blir med :)

    ReplyDelete
  21. Denne boken kunne jeg tenkt meg,så jeg blir med å håper det beste

    ReplyDelete
  22. Oi, så lekker denne var. Selvfølgelig vil jeg trekke et lodd! :)

    ReplyDelete
  23. Finfin blogg, og kjekk bok, den ønskjer eg meg, ja!

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  25. Fin og inspirerende blog du har. Følger deg allerede på fb:-)

    ReplyDelete
  26. Denne står på ønskelista mi til jul. Melder meg på lotteriet ditt og håper at vinnerlykken står meg bi nok en gang.

    Ha en fortsatt fin novemberdag!

    Klem fra Ingunn

    ReplyDelete
  27. Boken ser helt super ut, og jeg skjønner at du er målgruppen :-)

    ReplyDelete
  28. oohhh... den har jeg sikla på ;)

    ReplyDelete
  29. Denne boken hadde vært perfekt for meg (har to jenter på 2 og 5 år) Koselig blogg du har :)

    ReplyDelete
  30. Jeg vil, jeg vil , jeg vil!!!!

    ReplyDelete
  31. Denne boken kunne jeg virkelig tenkt meg. Med to barn på 5 og 7 år og tantebarn på 2 år og ufødt liten gutt som kommer i januar så er vel dette en må ha bok.

    ReplyDelete
  32. Kika i denne i butikken her ein dag, har veldig lyst på!
    dagrunrundereim @ hotmail.com

    ReplyDelete
  33. For en super konkurranse! Vil gjerne være med i trekninga!
    marabelsen@hotmail.com

    ReplyDelete
  34. Oi, denne boka satt jeg og sikla på her om dagen! Krysser fingra for litt vinnerlykke nå rett før jul:)
    Takk for rabattkoden til Rubens barn-dukker forresten! Har nettopp bestilt slike til snuppene mine i julegave:)

    ReplyDelete
  35. Den hvite og blå er helt nydelig! Jeg vil gjerne ha den boka, og krysser tær og fingre!

    ReplyDelete
  36. Åh - fin bok ! Og fin blogg :)
    Ingunnlien@hotmail.com

    ReplyDelete
  37. Ååå, jeg vil være med! Har to søte små som til stadighet trenger nye strikkaklær. :-m

    tina.bruvoll@gmail.com

    ReplyDelete
  38. Jepp,jepp! Eg vil vere med, håper på vinnerlykke gjere eg og!

    ReplyDelete
  39. Så flott bok - det hadde vært stas med en liten førjulspremie til meg selv.. ;)

    ReplyDelete
  40. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  41. Jeg vil gjerne vinne bok :D

    ReplyDelete
  42. Den boka står på ønskelista mi - trekker et lodd og satser på en førjulsgave. Ha en fin strikkekveld!

    ReplyDelete
  43. Ja takk!!! Jeg vil gjerne ha lodd, for denne boka står øverst på ønskelista mi! Pleier aldri å vinne noe som helst, men det er jo lov å håpe!

    ReplyDelete
  44. Åh den ser fin ut, i målgruppen her også :)

    (krilar@gmail.com)

    ReplyDelete
  45. Den boken står på min ønskeliste! Blir med! =)

    ReplyDelete
  46. Denne boka ønsker jeg meg veldig. Krysser fingrene for at den havner hos meg:)

    ReplyDelete
  47. Så flott bok da. Hadde vært veldig gøy å vinne den. Blogg har jeg desverre ikke, men jeg følger jo med på din. :) E-post: maybeme_78@hotmail.com

    ReplyDelete
  48. Hadde vært kjempe kjekt med ei strikkebok, men uansett så har jeg jo bloggen din til å inspirere meg :) Har ei på 2,5 år - så dine prosjekter pleier å være midt i blinken for meg.
    (elisabeth6@hotmail.com)

    ReplyDelete
  49. Det så ut som en veldig fin bok, hadde vært midt i blinken med tanke på min datter. :)

    ReplyDelete
  50. Juhu, ett lodd på meg, for dette ser ut til å være en flott bok!

    ReplyDelete
  51. Den kan jeg godt tenke meg.
    Krysser fingrene:)
    maritblie@hotmail.com

    ReplyDelete
  52. Den boka står helt klart på årets ønskeliste! Har så sansen for retromønster og de klassiske barnegenserne!:)

    Ta gjerne en kikk innom bloggen vår:
    hektapaagarn.blogspot.com

    ReplyDelete
  53. Klart man gjerne vil ha en ny mønsterbok :-) Nå har jeg aldri vunnet noe som helst, men benytter iallefall sjansen til å si at du inspirerer meg veldig. Du kan virkelig kunsten med å heve strikkeplaggene, gi dem det lille ekstra, slik at det blir noe eget.

    ReplyDelete
  54. JEG vil ha boka, men jeg tør ikke legge ut mail-adressen min her i kommentarfeltet! :( Håper jeg kan være med i trekninga uansett! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klart du kan - men da må du følge med selv, og ta kontakt med meg hvis du skulle vinne :)

      Delete
  55. Hei!
    Så utrolig glad for at jeg fant bloggen din :D Jeg er en helt fersk strikke fanatiker og har for første gang I DAG prøvd å strikke et "fair isle" mønster (snøflak). Følte ikke det gikk sånn over alle forventninger, men jeg ble godt nok fornøyd. Skal følge med videre på bloggen din. For strikking er virkelig noe jeg setter pris på i hverdagen.

    Jeg har en drøm om å kunne strikke gensere, vesker, mariusgenser(!!!), votter og sokker. Pannebånd klarer jeg fint, men det klarer vel de fleste.. :)

    Stå på videre!

    ReplyDelete
  56. Ser ut til å vera ei fin bok. Eg prøver meg :)

    ReplyDelete
  57. Å, den boken ønsker jeg meg virkelig! Jeg vokste opp midt i de genserne der, så nå tar jeg et lodd og håper på flaks i lotteriet ditt!
    God helg!

    ReplyDelete
  58. Den boka skulle jeg veldig gjerne hatt!!! Krysser fingre og tær for at jeg vinner :) Mange flotte gensere!!
    --klem--

    ReplyDelete
  59. Jeg prøver lykken:)
    Da er det bare å krysse fingre og tær.

    God helg!

    ReplyDelete
  60. Sånn bok ønsker jeg meg. Flott blogg foresten!

    ReplyDelete
  61. Denne boka har jeg også lyst på, det ser ut til at det er mye flott i den!
    Gleder meg til å lese nye innlegg i bloggen din.
    Ha en fiiin helg!!

    ReplyDelete
  62. Kjempefin blogg du har.:)

    Vil veldig gjerne være med på trekningen.

    ReplyDelete
  63. Gjerne eitt lodd til meg, takk! BOka ser spanande ut!!

    ReplyDelete
  64. Vil gjerne vera med i trekninga :)

    ReplyDelete
  65. Kan vel prøve meg jeg også :) hehe
    enits1985@gmail.com

    ReplyDelete
  66. Ja, selvfølgelig vil jeg være med på denne trekninga! Jeg blr alltid like imponert og inspirert av å se kreasjonene dine! cathysunshine.csb@gmail.com

    ReplyDelete
  67. Så heldig å få bok i posten!! Jeg prøver meg med ett lodd her hos deg:)

    ReplyDelete
  68. Boka ser fin ut! Eg blir gjerne med på trekninga!

    ReplyDelete
  69. Denne ønsker jeg meg! Tar gjerne et lodd :-)

    ReplyDelete
  70. Den boka så flott ut.
    Jeg vil også gjerne være med i trekninga :)

    ReplyDelete
  71. Åh, det var ei finfin bok!! Den kunne eg tenkje meg!!
    Helsing frå Tone
    tonenorvik@hotmail.com

    ReplyDelete
  72. Lodd til meg : ) Nynorskstrikk?

    ReplyDelete
  73. Så fin bok du lodder ut!
    Fikk lyst til å bli med på trekninga jeg også :))

    ReplyDelete
  74. Åh ja :-D
    Denne har jeg kjempelyst til å vinne!!!

    ReplyDelete
  75. Denne sjansen kan jeg ikke la gå fra meg!
    Prøver lykken og krysser fingrene :)

    ReplyDelete
  76. Jeg blir veldig gjerne med og satser på en bok i førjulsgave :P

    Jeg har også en liten give away hos meg om du vil være med.

    ReplyDelete
  77. Elsker retro, så denne må jeg jo hive meg på! Boka så kjempefin ut!

    ReplyDelete
  78. Flott bok som jeg har på ønskelisten min :-)

    ReplyDelete
  79. Denne er på min ønskeliste:)

    ReplyDelete
  80. Kjempesøte barnemønstre som garantert vil ligge under juletreet til en og annen strikkeavhengig. Jeg prøver gjerne vinnerlykken i håp om å sikre meg boken før jul.

    ReplyDelete
  81. Det ser ut som en super bok!
    Jeg blir gjerne med ;-)

    ReplyDelete
  82. Denne har jeg veldig lyst på!

    ReplyDelete
  83. Den vinner jeg gjerne! *krysser fingrene*
    anitar@nt.ntnu.no

    ReplyDelete
  84. Veldig lyst pa denne boken:)

    http://ninasmessyplace.blogspot.no/

    ReplyDelete
  85. Oi oi! Denne sjansen kan jeg ikke la gå fra meg! Jeg har siklet på denne boka... Krysser fingrene! :)

    ReplyDelete
  86. Liker sånne konkuranser og den boken har jeg lyst på.

    ReplyDelete
  87. Henger meg på jeg også. :)

    Strikkebøker er gøy!

    ReplyDelete
  88. Denne boken har jeg sett på noen ganger i butikken, så når muligheten byr seg så kan jeg jo ikke la være :)
    Ønsker gjerne å være med på loddtrekning :)
    Ha en fin torsdag!

    Mvh Majken

    ReplyDelete
  89. Så flott bok, har bladd i den hos bokhandlaren.
    Heldige du som fekk boka i posten, og heldige oss som kanskje kan vinna boka :)

    Tusen takk for HERLEG strikkeblogg! Alltid inspirerande og følga oppdateringar her.

    (Skulle eg vera så heldig å vinna er mail- adr mi: gunnjorun@hotmail.com)

    ReplyDelete
  90. Flott bok, den skulle jeg gjerne hatt:-)

    ReplyDelete
  91. Hei! Jeg prøver gjerne vinnerlykken :)
    Ha en flott dag!

    ReplyDelete
  92. Den boka skulle jeg gjerne vunnet, så skal jeg gi den i julegave til svigermor! Ikke alltid lett å finne på noe, men denne hadde vært perfekt!!
    Hilsen Gudrun ( frubirkelund@hotmail.com )

    ReplyDelete
  93. So fin bok. Tek gjerne eit lodd på den eg :)

    ReplyDelete
  94. Den boka ser flott ut. Jeg vil være med!

    isabel_hoang@hotmail.com

    ReplyDelete
  95. Jeg blir gjerne med på boklotteriet, krysser fingre og tær :) PS. Har også trykket "liker".

    ReplyDelete
  96. Så fin bok!

    eva (at) lindset .no

    ReplyDelete
  97. Kult :D Fin giveaway dette her :D

    ReplyDelete
  98. Med barnebarn i den aldren, hadde det vært kjekt å eid denne boka. Hiver meg på i siste liten før trekninga.

    ReplyDelete
  99. Jeg har nettopp begynt å strikke og det er kjempemoro! Kunne vært fint å vinne og bli ekstra inspirert!
    Mvh
    Magdalena
    solarissa@yahoo.com

    ReplyDelete
  100. Kristine Tønnevold Davidsen01 December, 2012 15:10

    Kjempe fin bok som jeg har veldig lyst på!! :-)

    Jeg finnes på facebook under navnet mitt eller på Hobbyboden som StrikkePia. Legger ikke ut mailadr til offentlig beskuelse her!! ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helt flott, da finner jeg deg hvis du vinner :)

      Delete
  101. Den boka ser så fin ut,krysser fingrene!
    Og jeg liker bloggen din kjempegodt, du lager så masse fint! =D

    lurelarina@hotmail.com

    ReplyDelete
  102. En flott bok som jeg har kjempe lyst på <3
    Koselig at du lodder ut så fin en bok!

    Merete

    merete.falch.jonassen@gmail.com

    ReplyDelete
  103. Eg har iallefall lyst å vera med her! ;)

    ReplyDelete
  104. Ups,nr 111.Jaja,æ prøve meg æ åsssa. :)Lykke til med trekningen og til den som vinner.

    ReplyDelete
  105. Den uglelura di var bare tøff. Og klart man hiver seg med på utlodninga.

    ReplyDelete
  106. Ønske meg den! :-D

    Tina

    snekkedulla@hotmail.com

    ReplyDelete
  107. denne ønsker jeg meg kjempemasse!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)