Monday, November 12, 2012

Temmelig hemmelig

Jeg har vært med på en “hemmelig venn”-runde på et nettforum – en artig greie der alle deltagerne får tildelt en person man skal sende en koselig pakke til. Jeg hadde store planer om å strikke noe, etellerannet, til min hemmelige venn – men når min hemmelige venn viste seg å være en annen strikker holdt jeg på å feige ut. Det er nemlig litt skummelt å strikke til andre strikkere, syns jeg – et snev av prestasjonsangst, rett og slett? Men etter litt betenkningstid fant jeg ut at votter, dét måtte bli en bra gave. Alle trenger votter, gjør de ikke?

Jeg vet at min hemmelige venn og jeg har vidt forskjellig fargesmak, hun er mer av den pastellfargede og rosa typen, så her ville jeg ikke smelle til med knæsj oransje eller knallgule votter (som disse her, for eksempel). Jeg liker Drops Nepal veldig godt til votter, så dus blågrå Nepal ble kjøpt inn. Myk og deilig blanding av ull og alpakka, som tover litegranne i bruk sånn at vottene blir ekstra varme og gode.

Mønsteret er Wood Hollowmatchende lue fins også, den har jeg strikket to av tidligere (med og uten refleks i dusken). Til et par votter brukte jeg ganske nøyaktig to nøster Nepal – jeg hadde mindre enn én meter garn til overs!.

Vottene ble sendt avgårde til sin nye eier sammen med en liten knappehaug, te og sjokolade. Og siden min hemmelige venn ikke fant ut hvem avsenderen var, avslører jeg meg herved selv. ;o)

8 comments:

  1. For en flott hemmelig venn presang!
    Som strikker blir jeg ekstra glad om noen strikker noe til meg. Dessverre er det ikke så ofte noen gjør det..
    Flott vottemønster, tror jeg må prøve meg på det etterhvert!

    ReplyDelete
  2. Jeg strikker, og digger å få hjemmestrikka gaver også =) Heldige hemmelige venn som får gaven du har laget!

    ReplyDelete
  3. Votter er en super gave selv om man strikker selv. Jeg strikker dessverre mer til andre enn til meg selv, så jeg hadde i alle fall trengt et par. Tipper det antagelig gjelder den hemmelige vennen din også ;)

    ReplyDelete
  4. Alltid kjekt med strikkagaver, også for oss strikkere!
    De vottene var helt nydelige og sikkert morsomme å strikke også. Takk for tips til vottegarn.

    Ha en strålende mandagskveld!

    Klem fra Ingunn

    ReplyDelete
  5. Kjempefine votter. Det er vel slik med en del strikkere at vi strikker til alle andre, så jeg hadde vært veldig glad for strikkegave, dessuten vet vi hvor mye arbeid som ligger bak :-)

    ReplyDelete
  6. Heldige hemmelige venn! Ingen grunn til prestasjonsangst for strikker-strikk.

    ReplyDelete
  7. Fine votter og ingen grunn til prestasjonsangst!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)