Tuesday, November 6, 2012

Varmt hode (og kalde ender)

Nok en lue til toåringen, denne gang en mørk blålilla lue med massevis av hvite hjerter – og et eneste, lite rødt hjerte blant alle de hvite. Veldig inspirert av den grønne hjertegenseren jeg strikket i sommer, den er en soleklar favoritt i toåringens genserhaug.

det er servert!

Jeg har tatt utgangspunkt i Pickles-oppskriften “From Norway with love”, men hadde tynnere pinner og en helt annen strikkefasthet enn i originalen – Picklesjentene er vel kjent for å strikke løst, det gjør ikke jeg. Garnet er, igjen, Drops Merino Extra Fine, som er den bestemte men muligens ikke spesielt kvalitetsbevisste toåringens foretrukne garn til luer. Og da hjelper det lite at mammaen til det kjedsommelige gjentar at hun ikke liker garnet, man vil jo gjerne strikke luer ungen faktisk godtar å ha på seg. Luen har fått navneknapp, til toåringens store begeistring: “Navnet mitt, mamma! På knappen!! Hurra!!”

fryser du ikke på føttene, andefar?

Hjerteluen har såpass mye mønster at den nesten blir dobbel, så den gir mye varme til små ører. Det trengs når man skal ut og sørge for at alle endene får mat i magen i surt og kaldt novembervær.

10 comments:

  1. Så fin lue! Og søte jenta:-) Skal inn og se på de knappene, de var veldig kjekke!

    ReplyDelete
  2. Kjempefin lue og stilig knapp :-)

    ReplyDelete
  3. Jeg blir så glad av denne siden din :-) Du er fantastisk kreativ og ordlegger deg rett i mitt hjerte i alle fall :-)
    Jofrid :-)

    ReplyDelete
  4. For en søt lue til et lite hode :)

    ReplyDelete
  5. Så nydelig lue og søt jente! Det gjør seg virkelig å se strikkaplagg på levende modeller.

    Ha en fin tirsdagskveld!

    Klem fra Ingunn

    ReplyDelete
  6. Nydelig lue!
    Så herlig med det ene hjertet i rødt :)
    - og navnknapper er virkelig en god ide!

    ReplyDelete
  7. Kjempesøt lue!!! Og nydelig lita jente :)

    ReplyDelete
  8. Søt lue og søt modell! :)
    Litt enig med deg om det garnet. Det blir fort nuppete og slaskete.
    Sønnen min godtar nesten bare slik strikk han også. Ble plutselig veldig var på hjemmestrikk etter fylte 1.5 år...

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)