Friday, December 7, 2012

Nisse-bob

Desember – måneden for smugstrikking og bloggtørke ;o) Her strikkes det mye, mye – men det er fint lite som kan vises fram før julaften og pakkeåpning er overstått. Det vil si, noen prosjekter er klare for framvisning, men så var det det med fotolys, da! Kanskje i helgen…?

IMG_2175

Husker du Bob, toåringens aller beste venn i hele verden, som fikk nytt antrekk i høst engang? I dag har det vært nissefest i barnehagen – og både toåringen og Bob stilte i nystrikkede nisseluer for anledningen. At Bob skulle være med på fest var ikke helt planlagt, men siden toåringen syns nisser er litt småskumle greier er det kjekt å ha en trygg, god liten bamsehånd å holde i når nissen tramper inn døren. Og da måtte selvsagt Bob også få nisselue! Kjapt gjort, noen få gram rød babyull på pinne toogenhalv – og så var bamsen juleklar, i rød lang nisselue med hull til ørene.

Rapportene sier at både toåringen og Bob syns nissegrøten var knallgod – og nissen er ikke skummel lenger, for han hadde jo sjokolade i sekken!

Bilder av og oppskrift på datterens nisselue kommer, en dag både toåringen og fotolyset er samarbeidsvillige. ;o)

7 comments:

  1. Lyder kjent det der med bamse, nisser, nissegrøt og ikke minst sjokolade/posegodteri.

    Ha ei fin førjulshelg !

    ReplyDelete
  2. Du er no en god mamma i julestriden :) Kjempe koselig.

    ReplyDelete
  3. Ja, klart alle må ha nisselue. Kjenner forresten igjen det med å strikke masse men ikke kunne vise fram noe pga julaften.

    ReplyDelete
  4. Helledussen for en herlig bamse da :)
    Ja det er kjekt å ha noe trygt i hånden når man treffer nissen.
    Eg hadde alltid med meg bamsen min når eg traff nissen når eg var liten.
    Eg hadde en liten bie bamse eg ;) Kjekt å tenke tilbake på.
    Ønsker deg en riktig god helg!

    ReplyDelete
  5. Søt bamse med flott ny strikket nisselue.

    ReplyDelete
  6. Så skjønn han er, Nisse-bob ;)

    ReplyDelete
  7. Fine Bob med ny nisselue! Godt å ha en trygg venn i "nøden". Hørtes ut som en vanskelig kombinasjon med både fotolys og treåring. Her blir jeg stoppet bare av det fraværende fotolyset, så jeg sier lykke til og god søndag! :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)