Tuesday, January 15, 2013

Rapport fra Loop London

Hvis du følger med på to vrange på facebook eller instagram har du muligens allerede skjønt at mitt tapre halvhjertede forsøk på å begrense garninnkjøpene i år røk godt og grundig i løpet av Londonhelgen. Å klare hele ti dager av 2013 uten garnkjøp er vel gjerne ikke allverdens å skryte av.

Loop London

Men, jeg var altså i London. Og der er Loop også, og nærmere garnhimmelen tror jeg det er vanskelig å komme (og passende nok tar man tuben til stasjonen ved navn Angel for å komme seg dit). Jeg var innom Loop to ganger i løpet av helgen, og syns i grunnen jeg var ganske flink som behersket meg såpass at jeg reiste hjem med under et kilo garn (pluss litt knapper, pinner og strikkebøker, da).

Loop!

Jeg har vært i London mange ganger, og bodde der et års tid for en liten evighet siden, men jeg hadde aldri vært innom Loop før. Litt kraftigere angrepet av strikke- og ikke minst garnbasillen nå enn ved forrige besøk for et par-tre år siden, kanskje?

London 

Sånn helt umiddelbart ble jeg nesten litt skuffet idet jeg ruslet inn i butikken – den er nemlig ikke særlig stor. Men når man ser litt nøyere etter skjønner man kjapt at Loop er en aldri så liten perle om man er pittelitt over gjennomsnittet interessert i garn. Ikke noen billigbutikk, dette, prisene er ikke akkurat lave, men utvalget av håndfarget og fancy og eksklusivt garn er særdeles bra. Her finner man alt fra Wollmeise via Loft og Shelter fra Brooklyn Tweed, til Madelinetosh og Quince & Co og mer til, i tillegg til et godt utvalg strikkebøker, pinner, knapper, og det man ellers skulle kunne ha lyst på av strikkerelaterte saker og ting. (Bortsett fra tøynett med Loop på, det var de utsolgt for og jeg er fremdeles litt bitter for akkurat det;o)

Butikken befinner seg i Islington, nærmere bestemt i Camden Passage. Nærmeste tubestasjon er Angel (Northern line), og butikken ligger bare et par minutters rolig rusling fra stasjonen. Veldig enkelt å finne fram, stasjonsutgangen mot Camden Passage er skiltet og det er i grunnen bare rett fram og strake veien fra undergrunnsstasjonen. Vær obs på at Loop er stengt på mandager (men har åpent om søndagene – åpningstidene finner du på nettsiden). Onsdager og lørdager er det marked i Camden Passage, men en del boder er åpne andre dager også.

Konklusjon: ANBEFALES! Virkelig, intenst og helhjertet. Finfin butikk!

Deler av fangsten min kan ses på bildet over – der fins en del Tosh Sock, litt DyeForYarn, Juno og Uncommon Thread.

13 comments:

  1. Ser helt herlig ut! Hvis jeg noen gang kommer til London så skal jeg også:-) Og da kommer jeg sikkert til å lide av seriøs beslutningsvegring og ende opp med alt for lite uansett;-) Gleder meg til å se hva du skal lage av nyanskaffelsene - og du, en snau kilo strikker du da fort opp slik at du igjen er på sporet med duggingen?

    ReplyDelete
  2. Jeg var på Loop i våres og brukte nesten en hel dag der... Det er virkelig garnhimmelen, og med alt det fristende de har strikket opp som henger her og der var det ikke vanskelig å bli inspirert til å kjøpe en del hesper, ja...
    De har nettbutikk også, og bestiller du derfra kan man få med nettet. Jeg *måtte* bare ha litt mer Juno etter at jeg hadde prøvd det første gang. Utrolig nydelig garn.

    ReplyDelete
  3. Klart du måtte kjøpe garn når du først var i "himmelen"! Nydelige farger på det du viste fram. Gleder meg til å se hva du strikker av det.

    Klem fra Ingunn

    ReplyDelete
  4. Ojoj -nå fikk jeg virkelig lyst på en London tur igjen! Takk for butikk-anbefalingen :)

    ReplyDelete
  5. Klart man må slå til når man kommer over garn som man ikke ellers så lett får tak i! Ser ut som om du har gjort en god handel - flott garn. Har ikke vært på Loop selv, men det ser fristende ut fra bildene dine. Forrige gang jeg var i London prioriterte jeg IKnit, men makan til dum butikk... Sur og uvennlig betjening - men garnet var selvsagt flott, da. Det blir Loop neste gang!

    ReplyDelete
  6. Helt enig! Veldigveldig mye fint garn - og så koselig! Fikk lyst å sette meg rett ned og strikke!:o) Veldig vanskelig å holde på forsettene der ja...;o)

    ReplyDelete
  7. Tenk at jeg har vært i London, og ikke tenkt på garn.. :-O neste gang! ;-)

    ReplyDelete
  8. Hey, under ett kilo vil jeg nesten si er en bragd! Det greide ikke jeg i oktober, for å si det sånn ;) Deler din første reaksjon da du kom inn døra, jeg ble også litt skuffa. Det gikk heldigvis fort over :)

    ReplyDelete
  9. Koselig gjensyn med LOOP :O)
    jeg var noen timer der i høstferien, en deilig
    garnopplevelse, selv om man er totalforvirret mht hva man skal
    kjøpe. Hadde forberedt meg litt i nettbutikken, tenkt
    litt prosjekter - men likevel beslutningsvegring der og da....

    Jeg fikk to tøynett da jeg var der, du kan godt få det ene av meg om du vil :O)
    Skjønner godt at du har lyst på et sånt :O)
    Bare legg igjen mailadresse på bloggen min så ordner vi det.
    Kos deg med nygarnet!!

    Nina :O)

    ReplyDelete
  10. Vi droppet Loop når vi var i London i fjor våres, og skjønner nå at det var en kjempetabbe!!
    Den er herved satt opp på listen igjen over severdigheter så må sees i London.

    ReplyDelete
  11. Her va da mykje fint garn. Fine fargar og. Vert spennande å sjå kva du tryllar fram.

    ReplyDelete
  12. Under 1 kg garn er jo ikke mange hesper det da. De aller fleste av disse er vel 100 gr eller mer pr stk. :-)

    ReplyDelete
  13. Seriøst, London har plutselig gjort et byks på ønskelista over reisemål! Såg fantastisk ut!!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)