Saturday, February 2, 2013

Votter til en liten venn

En barnehagevenn fylte tre år, og siden den lille herremannen (i likhet med min egen snart-treårige barnehagejente) stort sett er kledd i ull fra topp til tå regnet jeg med at et par ullvotter ville falle i smak (hos foreldrene, i det minste!).

IMG_2709 

Jeg valgte yndlingsbarnevotteoppskriften fra Strikk til nøstebarn, igjen. Og selvfølgelig favorittbruksgarnet Holst supersoft fra danske Holst garn, igjen. Uslåelig kombinasjon til barnehagevotter, vottene blir myke og gode og akkurat passe tjukke, de tover litegranne etter bruk og vask, og passformen er veldig bra. Ikke noe minus at man strikker et vottepar på en kveld, heller.

bilde (6)-001

Den unge mottageren har, ifølge datteren min, “gjønn djess”, så hun mente derfor at vottene helt opplagt måtte være grønne. Jeg syns helgrønt ble en smule kjedelig, så jeg fikk forhandlet meg fram til blå-grønne striper. Godt under et nøste går med til et vottepar i størrelse sånn omtrent fire år, finfint restegarnprosjekt.

12 comments:

  1. Fine votter! Fikk unna to par sånne her om dagen jeg og. Men selv om det er et fin-fint restegarn prosjekt som du skriver, så monner det dessverre lite når restelageret skal tømmes :-)

    Ha en fortsatt fin helg!!

    ReplyDelete
  2. Så koselig bursdagspresang! Tror nok den unge herren også setter pris på disse. Fine farger sammen.

    Ønsker deg riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    ReplyDelete
  3. Kjempetøffe votter! :) Er kjempeglad i å strikke disse jeg også. Blir alltid godt mottatt. ;) Fortsatt god helg. :)

    ReplyDelete
  4. Jeg ville i hvert fall blitt superglad for en slik gave! Disse var kjempefine, og de er supre i bruk :)

    ReplyDelete
  5. Flotte votter og sånne er superkjekke på små barn, ja.

    ReplyDelete
  6. Koselig med striper, og mye morsommere enn med helgrønt.

    ReplyDelete
  7. Det var fine votter, Happy Knitting!

    ReplyDelete
  8. Superfine votter! Dette garnet var nytt for meg, fikk kjempelyst å bestille det, det var jop så mange lekre farger å velge blant. Sender de til Norge? Hvor mye blir frakten for å sende til Norge?

    mvh Ingrid

    ReplyDelete
    Replies
    1. De sender til Norge, ja! Portoen varierer etter hvor mye garn du kjøper (men er i grunnen forholdsvis dyr), prøv å legge inn en ordre (uten å gjennomføre den) så finner du ut hvor mye de skal ha i porto :)

      Delete
    2. Og forresten, som ved all utenlandsbestilling gjelder det å holde seg under 200-kronersgrensen (bestiller man varer for under 200 norske kroner, utenom porto, så slipper man tollbehandlingsgebyr og moms og alt sånt:)

      Delete
  9. Den votteoppskrifta er super!
    Kjempefin gave!☺

    ReplyDelete
  10. Enig med deg; det er en super oppskrift! Og stripete votter blir flott til gjønn djess :)
    Ha en fin dag!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)