Sunday, March 3, 2013

Going Aest, again

Jeg er i sjalstrikkemodus! (Og det skyldes turen til Loop i London i januar, der ble det innkjøpt litt for mye fristende sjalgarn i litt for flotte farger, klart man må få noen av herlighetene på pinnene sånn nesten med en gang!)

aestlight

I 2011 strikket jeg noe sånt som seksten sjal, i fjor “bare” åtte – kanskje jeg havner et sted midt i mellom i år? 12 sjal – ett i måneden – burde være overkommelig, så jeg noterer meg herved det som et mål for strikkeåret 2013.

Aestlight har jeg etterhvert strikket en del av (fem, tror jeg, raskt opptalt – klikker du på merkelappen “gudrun johnston” under blogginnlegget finner du noen av dem, hun er nemlig designeren bak favorittsjalet mitt). Aestlight er et ganske enkelt og artig sjal å strikke (selv om taggekanten kan bli en smule langdryg), og så syns jeg sjalet funker veldig bra i bruk. Ser fint ut selv når man (som meg) surrer sjalet rundt halsen i stedet for å dandere det pent over skuldrene, og det er det slettes ikke alle sjal som gjør.

Så det var ikke spesielt vanskelig å bestemme seg for at hespen med DyeForYarn merino/silke i en skikkelig fin farge (som er ganske umulig å fange på bilder, på min skjerm ser fargen riktigst ut på “gitter”bildet over her) med variasjoner av blågrønt/petrol/teal, innkjøpt på Loop i London, skulle få bli Aestlight.

skifertak

Skikkelig snaddergarn, jeg tror faktisk det er gode sjanser for at dette er det aller mykeste, deiligste garnet jeg noensinne har hatt fingrene i, og sjalet ble tynt, lett og med ordentlig flott fall. Lekkert, lekkert. Hvordan sjalet blir etter litt bruk gjenstår å se, men foreløbig angrer jeg bittert på at jeg ikke kjøpte flere hesper.

8 comments:

  1. Alle disse utrolig nydelige produktene dine, hvor ender de opp? hehe har du et eget sjal-rom i huset ditt og bruker sjal hverdag? De er jo nesten for fine til å gi vekk :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe! Jeg har ikke beholdt særlig mange sjal selv, men jeg bruker stort sett sjal (eller en hals) hver dag, ja! :)

      Delete
  2. Åh, det var fint! Nydelig farge:-) Har ikke prøvd det garnet, men om jeg noen gang kommer tilbake til London - ja da er det et visst sted jeg MÅ innom;-)

    ReplyDelete
  3. Fantastisk fint! Jeg har strikka ett eneste av dette sjalet - inspirert av deg!
    Takk for garnips også:)

    ReplyDelete
  4. Må innrømme at jeg har litt sjal- dilla. Dette var rett og slett vakkert! At det i tillegg er mykt og faller fint, er jo ingen ulempe! Er imponert over produksjonen din! 16 sjal på et år, wow!
    Ha en fin uke!
    Hilsen Ingrid

    ReplyDelete
  5. Nydelig sjal og kjempe flotte bilder :)

    ReplyDelete
  6. Så lekkert! Fargene ser fantastiske ut :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)