Sunday, April 14, 2013

På repeat

Enda en hespe fra den mye omtalte januarturen til London og Loop har fått bli sjal. Lilla, igjen. Pettine (i modifisert utgave), igjen.

sjal - tosh sock

Garnet er Madelinetosh Tosh Sock, i en litt ubestemmelig lillagrårosa-ish farge. Og de som nå tenker at “det der, det har hun ikke strikket til seg selv!”, de har helt fullstendig rett. ;o) Ikke min farge, dette, og det er ikke jeg som har valgt den ut, men den er ikke så verst? Til og med ganske fin?

Oppskriften heter Pettine, og jeg har strikket en utgave tidligere – den kan du se her. Originalversjonen er et sjal med ganske standard trekantfasong, men jeg ble veldig fornøyd med det lange, smale sjal-skjerfet mitt, så jeg gjorde de samme endringene i oppskriften denne gangen – sjalet strikkes sidelengs, og jeg øker/feller bare halvparten så ofte som i originalen. Mønsterkanten sitter kjapt i fingrene, så dette var et veldig greit ta-med-på-tur – prosjekt. Bildene er tatt i Hellas, det ble triveligere bilder av sol og deilig vær, olivenlunder, vindrueranker og små hvite kirker, enn av storm og vannrett regn som var det vi fikk da vi kom hjem igjen. ;o)

5 comments:

  1. Så fint!! Elsker blondene )

    ReplyDelete
  2. Nydelig sjal! Utrolig fin kombinasjon med enkle riller og søte blondekanter.
    Ha en super uke :)

    ReplyDelete
  3. Flott sjal, lurt å modifisere det slik at det blir langt snarare enn trekanta.
    Og så deilig det såg ut på sydligare breddegrader då! Det var noko anna enn her heime, skjønt sidelengs regn og plussgrader er jo faktisk eit teikn på at våren er her...

    ReplyDelete
  4. Så herlig !. Er redd jeg kanskje må herme, for dette var råstilig også.

    ReplyDelete
  5. Så nydelig sjal, det er helt klart i min farge. Og så Hellas da, her er reisekassa slunken og det blir kanskje ikke tur før neste år eller året etter , men drømme er jo lov :-) Er blitt så glad i bloggen din.
    Klem fra Kristin

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)