Friday, May 17, 2013

Hurra for 17. mai!

Gratulerer med dagen – og takk for mange fine kommentarer på forrige blogginnlegg om 17.maikjolen! Selvfølgelig må man vise skrytebilder av kjole og jente, også – det er jo kjekkest å se strikkeplaggene i bruk, ikke sant?

17.mai har blitt grundig feiret, med intet mindre enn to barnetog, flaggvifting og ballonger og pavlova og is. TO is, til og med, såpass mye godt ble det at frøken Tre så seg nødt til å spørre “e’ det lørdag idag, mamma?” ;o)

2013-05-17

Knappe tjue grader og stort sett overskyet er finfint mariuskjolevær, og det lille blondeskautet jeg strikket til 17.mai for to år siden fikk dekke ørene i år også.

Fortsatt god 17.mai til deg! :)

11 comments:

  1. So fin ho er i kjolen sin. Håpar de har hatt ein fin dag.

    ReplyDelete
  2. Jenta di er så søt! Hin ble kjempefin i kjolen sin! Bedårende! Håper dere har hatt en fin dag!

    ReplyDelete
  3. Kjempe nydelig liten frøken :) Gratulerer med dagen :)

    ReplyDelete
  4. så søt og fin i kjolen :)

    ReplyDelete
  5. Nydelig kjole og vakker jente :)

    ReplyDelete
  6. Nydelig kjole og vakker modell!! ♡ ♡

    Jeg ble så inspirert da jeg leste innlegget med kjolen der du viste den ferdig uten modellen inni, at jeg måtte begynne på Mariuskjole til dukken. Men jeg strikker etter oppskrift da. Er ikke så avansert at jeg kan gjøre dette på frihånd. ;-)
    I fall noen skulle lure bruker jeg oppskriften til Sandnes fra deres siste dukkehefte, 1207 dukke. Strikker i Sisu, men bruker en mørkere rødfarge siden mor hadde en rest jeg fikk arve. Tenkte dessforuten å strikke kjolen med samme farge på vest og stakk, ikke forskjellig som det er opprinnelig. Og jeg lager den uten armer, men med en løs skjorte til. :-)

    Hvordan har du laget lukking på denne kjolen? Er det knapp bak eller trer dere den rett over hodet? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dukkestrikk er artig! :)

      Brettekanten i halsen er åpen bak - heklet en liten hempe, og sydde i en rød perlemorshjerteknapp. Kunne droppet knapp + åpning, halsen er vid nok til at kjolen går over hodet uansett.

      Delete
  7. Nydelig lita jente i flott kjole! :)

    ReplyDelete
  8. Det var flott 17. mai-jente, det! Kjempefin kjole!

    Fortsatt god pinse!

    Klem fra Ingunn

    ReplyDelete
  9. Du, den kjolen er berre fantastisk fin!!! Synest du lagar utruleg mykje fint:-)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)