Saturday, May 11, 2013

Ikke helt prikkfritt

17.mai-kjole til treåringen er under produksjon, og siden kjoleprosjektet er svært og digert og såpass tidkrevende og kjedelig at jeg mer enn én gang har vært særdeles fristet til å slenge hele prosjektet i en skuff og stikke og kjøpe antrekk til frøkenen til 17.mai, så ble jeg aldeles nødt til å legge opp til litt pausestrikk.

Og når jeg ikke helt vet hva jeg skal strikke, eller når jeg egentlig mangler strikkelyst, eller når jeg trenger litt instant gratification og har lyst til å strikke noe som blir ferdig på en kveld eller to, ja da strikker jeg luer. Fortrinnsvis barneluer. Muligens ikke så overraskende, da, at treåringen har lueskuffen full og vel så det.

prikkelue

Luebrukeren har bestemt at det kun er supermyk nuppemerino som duger til luer, og siden jeg ville strikke en tynn lue til vårbruk ble valget Drops baby merino og pinne 2.5. Regner med at hele strikke-Norge allerede har fått med seg at Garnstudio har 35% rabatt på alt av ull og ullblandinger i hele mai, og der har du en finfin mulighet til å fylle på garnlageret med Drops baby merino og 23 andre ullgarn.

Jeg strikket i vei på gefühlen, med samme prikkemønster som jeg brukte i denne polkadottkjolen, og det skal vel ikke utelukkes at jeg muligens ble en smule inspirert av de nyeste Conversene mine?

kule converse

Om du også vil strikke lue med prikker, og helst strikker etter oppskrift, så ser jeg at  Petite Purls har en oppskrift som ikke er ulik min prikkelue (men i tjukkere garn). Til sammen litt over et nøste Drops baby merino gikk med til prikkete lue i størrelse sånn omtrent 4-5 år.

Sånn, tilbake til kjoleprosjektet… lenge til 17.mai, sant?

9 comments:

  1. Fin lue - skjønner det med pauseprosjekt ja :) Lykke til meg kjolen.

    ReplyDelete
  2. Kjempefin lue til prinsessa! Det er noen dager til 17. mai, men de dagene går fort, så lykke til med kjolen!
    Jeg er litt spent på om bunaden har krympa i skapet i vinter. Prøver på mandag.......

    God søndag!

    Klem fra Ingunn

    ReplyDelete
  3. Flott lue, herlig med prikker!!
    Ønsker deg masse lykke tii med kjoleprosjektet, du blir ferdig skal du se :-)
    Ønsker deg en fin søndag!

    ReplyDelete
  4. Så fin den ble, det var en artig lue. :)

    ReplyDelete
  5. Veldig fin og morsom lue! Vakre bilder også!

    ReplyDelete
  6. Kjempe festlig :) Du er kreativ :)

    ReplyDelete
  7. Råstilig lue! Og knalltøffe Converse! Jenta de ble jo så kul i den luen, passet så godt til det hun hadde på seg!
    Fin uke og god 17. mai ønkser jeg deg!

    ReplyDelete
  8. Ikkje berre fin huva, men veldig fin blogg! For strikkeinteresserte og andre, sel eg fine korger, liten butikk på ein liten plass, så eg må ut i verda... Sjå her: www.allverdas.no Det meste er fair trade, har besøkt mange av bedriftene, og eg importerer sjølv.

    ReplyDelete
  9. Kjempe tøff lue! :) Ønsker deg noen gode pinsedager.

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)