Sunday, June 16, 2013

Der bodde en underlig gråsprengt en…

Pulsvarmere er kjekt å ha om man har frossenpinntendenser, og disse er ekstra lange og kan dras litt opp og ned ettersom varmebehovet varierer. Ikke akkurat høysesong for pulsvarmerbruk nå, vi satser selvfølgelig på at de kan ligge i fred i skuffen i mange lange måneder framover, nå vil vi ha sommer og sol, takk! – men når man har bursdag rundt midtsommer og ønsket er strikkeplagg, så får man gaver som helst bør nytes etter litt lagring.

IMG_0416

Mønsteret heter Fru Terje Vigen (og da passet det jo ekstra flott å ta bilder på hytten blant holmer og skjær og robåter). Oppskriften er tilgjengelig på både engelsk og norsk, den kan kjøpes på Ravelry og er laget av Pinneguri. Pinneguri lager og designer mye flott, og er en skikkelig mønsterstrikkguru – sjekk bare den nyeste vognteppemønstersamlingen hennes, eller den finfine Sinnasaujakken!

2013-06-164

Lang ribbestrikk gjør at pulsvarmerne, eller ekstra-ermene om du vil, sitter godt på. Jeg brukte blomstermønsteret i originaloppskriften, men om du heller vil strikke elefanter eller apekatter eller noe helt annet, så er det null problem å bytte ut blomstene. Kjapp og grei strikk, man klarer fint et par på en kveld eller to.

Pulsvarmerne er strikket i alpakka fra Drops, med lilla og grønn Blackhill højlandsuld i mønsteret. Totalvekt 52 gram.

Disse ble gitt vekk, men jeg tror kanskje jeg trenger et par selv også – med ugler, for eksempel?

4 comments:

  1. Kjempefine pulsvarmere som passa godt til den blå/lilla stemorsblomsten. De ligger godt og venter på kjøligere dager... Godt alt som er unnagjort, men dette var nok et trivelig arbeid. Jeg liker også å bruke Drops Alpaca til pulsvarmere.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem

    ReplyDelete
  2. Fine dei er. Og fine bilder du har tatt, ein god kombinasjon. Desse varmar nok godt etter sommaren.

    ReplyDelete
  3. Nydelige ble de!! Har hørt om/sett dem før, men var ikke klar over at det er Pinneguri som har laget dem. :-) Takker likevel for tips. Og jeg synes det er velldig greit når det ligger linker inbakt i teksten, slik at man bare kan trykke seg rett til der mønsteret er å få kjøpt. Nå er det lagret i min handlekurv på Rav, og jeg kommer til å kjøpe det så fort lønningen er på konto om en dag eller to. :-)
    Disse ser såpass enkle ut at tom jeg kan klare å lage dem!! :-) <3

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)