Monday, June 3, 2013

Same, same – but different

Sånn egentlig kunne jeg vel bare lagt ut bildene fra dette innlegget en gang til. For dette sjalet har jeg strikket før – samme oppskrift, samme garn. Utgave nummer én ble gitt vekk i julepresang i fjor, og jeg likte sjalet såpass godt at jeg ville ha et selv også.

sjal

Oppskriften heter Peacock shawlette, sjalet strikkes nedenfra og opp og er et forholdsvis kjapt og enkelt lite prosjekt. Dette er et lite sjal (derav shawlette), bare 350 meter garn trengs, så en hespe Plucky Knitter Primo Fingering holder akkurat.

2013-06-02

De to sjalene skal i utgangspunktet være fullstendig identiske, men fargene fra the Plucky Knitter har en tendens til å variere en del i forhold til bildene på nett, og tydeligvis også i forhold til tidligere innfarginger. Garnet jeg fikk denne gangen var i ulike nyanser av grått, mens garnet jeg brukte til sjal nummer én har et ganske kraftig rosalillaskjær. (Plucky Knitter sine bilder på nett viser grått garn på mine skjermer, så hespe nummer to stemte klart best med forventningene mine.)

Og forresten: visse ting tyder vel muligens på at man er forholdsvis hardt angrepet av bloggebasillen når man sprengstrikker i et par dager for å få sjalet ferdig i løpet av helgen mens man er på hytten. Der får man nemlig tatt finere bilder enn hjemme. ;o)

7 comments:

  1. Å ta fine bilder er jo halve moroa! Og dine er vekeleg flotte. Særlig det øverste med fjørekollen. Ja, og sjalet er sjølvsagt også flott, skjønner godt at du ville strikke eit til deg sjølv!

    ReplyDelete
  2. Det er så fullt av inspirasjon på bloggen din, at jeg vurderer å slutte i jobben og bare sitte hjemme og strikke. 😉 Dette sjalet havnet på min liste også.

    ReplyDelete
  3. Nydelige bilder ble det, så skjønner godt prioriteringen din. Lekkert sjal, som ser større ut enn lengden på 350 m. skulle tilsi. Her er det litt bloggtørke fordi jeg ikke får tatt fine nok bilder, men du inspirerer! :)

    ReplyDelete
  4. Hihi! Det høres kjent ut! Flotte bilder!

    ReplyDelete
  5. Ha ha ha, ja, jeg kender godt til at ønske "nice location" til ens billeder :-)
    Sjalet er smukt smukt smukt!! Garnet er fantastisk!!

    ReplyDelete
  6. Det sjalet står på lista *klør i fingrene*! Det ble lekkert. Kjenner meg igjen i beskrivelsen av å sprengstrikke på hytta, hehe.

    ReplyDelete
  7. Jeg falt pladask! For fargen på sjalet, for mønsteret på sjalet og for bildene av sjalet. Lekkert, lekkert og lekkert!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)