Saturday, September 28, 2013

Polkagris

Jeg hadde flere små røde restenøster av Drops merino extra fine liggende, og selv om nøstene i utgangspunktet skulle være samme rødfarge var de fra ulike innfarginger og med såpass heftig fargeforskjell at de ikke kunne brukes inntil hverandre i samme plagg. Dermed ble striper løsningen, da vises ikke fargevariasjonen.

Luestrikk er instant gratification, og finfin innimellomstrikk når man har flere større strikkeprosjekter på gang, så lueskuffen til frøkenen på tre er fylt til randen (og litt til). Men polkagrislue, dét hadde hun ikke fra før – faktisk kan jeg ikke komme på at ungen har en eneste stripelue, og det måtte man jo gjøre noe med, for striper er kult!

2013-09-28

Rød-hvit stripelue passer ypperlig på Brannkamp også, treåringen er akkurat passe hjernevasket og synger mer enn gjerne om “helt fra Kniksen til Paldan, har mitt hjerte stått i Braaaann” så det skal vel ikke utelukkes at hun kommer til å trenge en supporterlue på Stadion etterhvert.

Kjapp og enkel liten sak, som ikke tok mange timene å strikke. Ingen oppskrift, helt standard lue toppet med en liten i-cord som har slått knute på seg. Dermed har tre røde mininøster og et halvt hvitt nøste unnsluppet en tilværelse som garnlagerfyll og fått et nytt og bedre liv som barnehagelue, og jeg kan med god garnlagersamvittighet reise til Estland om noen dager og fylle opp kofferten med regnbuegarn. Sant vel? ;o)

9 comments:

  1. Flink har du vært :-) Reis med god samvittighet og ta med mange regnbuer hjem!

    ReplyDelete
  2. Tenk! Her sitter jeg i det høye nord og strikker rød- og hvitstripet lue! Litt bredere striper, men eller helt lik. Og min lue skal bli en TIL-lue, og vil passe godt inn på Alfheim stadion. Fine farger vi supportere kan boltre oss med.☺ Polkagris-lua er kjempeflott og jeg likte veldig godt den i-cord'en på toppen.God tur til Estland!
    -Anne-

    ReplyDelete
  3. Søt! Herlig å få brukt opp slike rester. Så kan du garnshoppe med god samvittighet også. God Estland-tur!

    ReplyDelete
  4. Så sant, så sant! Fin var den også!!

    ReplyDelete
  5. sød er den, du kan frit købe alt det regnbuefarvede garn som findes i estland ;)

    ReplyDelete
  6. Du tryller fram så mye lekkert, og strikkelista mi blir lengre for hver gang jeg besøker bloggen din. Denne var jo veldig enkel og søt. Skjønner at jeg må på Dropssalg og hamster litt mere merinoull. God tur til Estland!

    ReplyDelete
  7. Kjempefin lue til Veslemor! Striper slår aldri feil, og restegarnsstrikk med så godt resultat er en ekstra bonus.
    Nå kan du kjøpe garn , så mye du bare vil, synes jeg.

    Ha en fortsatt fin søndag!

    Klem

    ReplyDelete
  8. Kjempe søt lue, en kan aldri få nok luer!

    ReplyDelete
  9. Så kjekt at hun fikk en kløfri lue! Hun kler den kjempegodt!

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)