Friday, November 1, 2013

Nasjonal strikkekveld

De fleste som har et snev av interesse for strikking har nok fått med seg NRK sitt ferskeste slow-tv-prosjekt: Nasjonal strikkekveld! Det strikkes hele kvelden og natten (sendingen slutter klokken seks i morgen tidlig, men denne trøtte, treige småbarnsmoren faller nok av lenge før den tid). Flere repriser i løpet av helgen, og dessuten muligheter til å se det hele på nett-tv

Jeg har to strikkeprosjekter i kveld – et som krever litegranne konsentrasjon (genser med mønster) når actionnivået på skjermen er lavt, og så kan jeg strikke på et superenkelt rillestrikket pledd når tv-sendingen krever full konsentrasjon. Man LEKER ikke nasjonal strikkekveld! ;)

bilde (41)

Bilder av strikketøy og strikkeplagg fra seerne vises fram på skjermen, man kan sende inn bilder på Norge Rundt sin side på facebook (her) eller på instagram med taggen #nrkstrikk. (Det raste plutselig inn med likes og nye følgere på instagramkontoen min etter at dette vottebildet fikk sine 6 seconds of fame og føk over skjermen på NRK i sted, morsomt!)

bilde (42)

Hva strikker du i kveld? :)

9 comments:

  1. Så votten din! stas! Eg strikker bella genser og nyter kvelden :)

    ReplyDelete
  2. Jeg la merke til den fine votten på TV. Jeg har strikka på ei flettelue og er nesten ferdig, men nå er det nok. Det blir en ny strikkedag i morgen....

    Klem

    ReplyDelete
  3. Haha, jeg så votten din jeg også! :D Herlig

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Jeg strikker til mellomste med space invaders mønster fra Arne og Carlos. Hva det blir avhenger av mengden restegarn jeg har igjen, det blir i hvert fall et skjørt, kanskje en tunika...

    ReplyDelete
  6. Det er jo en helt nydelig vott, ikke rart man faller for den! :-)

    ReplyDelete
  7. Så også votter dine! Nydelige! Disse har jeg oppskriften på, og de har ligget en stund i kø.

    ReplyDelete
  8. Så lurt med to ulike prosjekt til strikke-tv! Jeg var for trøtt til å strikke noe fredagskveld, men strikke-tv måtte jeg få med meg.:)
    Skjønner godt at du fikk mange likes og følgere, for vottene er nydelige! <3

    ReplyDelete
  9. Kult:) Jeg fikk ikke kvelden med meg, men roper hurra for nett-tv og håper å få sett det i løpet av helga:)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)