Friday, December 6, 2013

Det går i bølger

Jeg ble visst litt misunnelig på treåringens nye bølgevotter, for plutselig hadde jeg lagt opp til et par til meg selv også (mens jeg jobbet hardt for å fortrenge at det er under tre uker til julaften og at jeg egentlig hadde tenkt å strikke et par julegaver).

IMG_1269

Mine bølgevotter er, i likhet med treåringen sine, strikket i dobbel tråd Holst supersoft. Jeg brukte ikke oppskrift, men denne gangen var jeg faktisk så lur at jeg husket på å ta notater underveis, sånn at jeg har mulighet til å gjenta suksessen. For suksess syns jeg det ble, vottene har tommelkile og veldig bra passform og er varme og gode å ha på. Mulig jeg etterhvert somler meg til å skrive ned en oppskrift på både barne- og voksenstørrelsen, sånn i tilfelle det er flere som har lyst til å strikke enkle, kjappe votter (med eller uten bølgemønster).

Jeg strikket ekstra lang vrangbord, sånn at votten sitter godt på og jeg ikke risikerer gliper mellom jakkeerme og vott når jeg leker i snøen (eller bare er ute og rusler i snøstorm, som i morges!).

IMG_1268

Ikke helt fornøyd med fargevalget, til toppen av votten burde jeg valgt en farge med mer kontrast til det grå. Jaja, neste gang! Har mange fargekombinasjoner i hodet som nok muligens må ut, de også. Men det blir etter jul. Trur eg.

6 comments:

  1. Kjempefine! Klart at mammaer også trenger varme fingre. (Selv har jeg gitt bort eller mistet alle strikkevottene mine og måtte faktisk krype til korset og kjøpe (!) et par tovede votter på et julemarked forrige helg. Så jeg burde nok hive meg på bølgen jeg også. Skal bare...)

    ReplyDelete
  2. jaja, men så fikk du deg noen varme deilig votter du også. velfortjent syns jeg. og så går sikkert gavestrikkingen mye lettere nå når du er ferdig med de her, sant ?

    Go helg !

    ReplyDelete
  3. Åh sånne fikk jeg også lyst på, ok fikk lyst på når jeg såg minien din sine ;)

    ReplyDelete
  4. De var fine!
    Det er så godt med lange vrangborden så det er vel verd bryet å strikke noen ekstra pinner!
    Julegave til deg selv kanskje?

    ReplyDelete
  5. Lekre! Skriv gjerne ned mønster! Jeg har planer om å strikke votter til den store gullmedaljen på nyåret!

    ReplyDelete
  6. Ingenting som er så godt å ha på vinteren som varme ullvotter! Ja takk til oppskrift.

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)