Friday, January 31, 2014

Januarprosjekter og februarplaner

Åtte prosjekter ble ferdige i januar:

2014-01-025

Regnbuekjole, heldress, hjertevotter, lue og vottesokker, omslagsjakke, lue og babysokker.

Lilla var tydeligvis månedens farge, med et par innslag av grått og hvitt. Og så regnbuefarger, da, jeg blir visst aldri lei – kanskje det skal bli et mål for 2014, å strikke minst et regnbueplagg hver måned? :) Jeg har i hvertfall opptil flere regnbuetanker for februar, og henger meg på Pinneguri sin oppfordring om å strikke en regnbue i OL-måneden – litt politikk på strikkebloggene også, altså. ("Hæ", sier du? Les mer her, da vel.)

PInneguri har tenkt å strikke en variant av regnbuekjolen jeg laget til treåringen, og den gleder jeg meg skikkelig til å se! Hva jeg skal strikke? Tja, har mange bilder i hodet, men ingen oppskrift – får finne fram garn i alle regnbuens farger (og litt til) og se hvor vi havner, tenker jeg.

Januarprosjektene veier til sammen ganske nøyaktig 750 gram, og jeg har ikke kjøpt et eneste lite garnnøste i hele 2014. Foreløbig garnlagerminus på 3/4 kilo sier jeg meg særdeles godt fornøyd med, skulderklapp til meg!

Hva er dine strikkeplaner for februar?

14 comments:

  1. Det blei mange fine plagg i løpet av bare en mnd :) Også så deilig å kjenne på følelsen av å bruke garn fra lageret. Det er et av mine mål for året, bruke mest mulig fra de altfor mange kiloene garn jeg har liggende. Foreløpig har jeg klart meg strålende :)

    Nå har jeg akkurat begynt på Bloomsbury genser til minstemor, og denne blir et av prosjektene jeg skal fullføre i løpet av februar. Ellers har jeg ingen klare planer på neste prosjekt, har altfor mange plagg jeg har lyst til å strikke.

    Jeg gleder meg til å se hva du finner på en regnbuefargene :)
    Ha en fin strikkemåned :)

    ReplyDelete
  2. WOW - jeg er kjempeimponert over produksjonsevnen din altså. Pinnene dine må jo gå varme. Så masse fint du har laget, på bare en liten måned.

    Jeg er med på fargealongen på Casa Kreative, og februarfargen er hvit. Så mine planer er å få strikket en hvit uglelue (veldig inspirert av deg) og en hvit bolero til treåringen min. Ellers kan jeg jo håpe at jeg kan få ferdig en UFO eller to. Mitt storprosjekt for 2014 er nemlig pinnefrigjøring, og det er masse å ta av.
    Også har jeg noe flott regnbuegarn fra Riga, som jeg fortsatt ikke har fått prøvd ut. Så kanskje jeg skal ta utfordringen om å strikke regnbue også. Men vi får se...februar er en kort måned....

    ReplyDelete
  3. FOR en produksjon, må si meg imponert ;) Planene er vel å fortsette på selebuksen jeg har begynt på.....hehe. Og håpe den blir fort ferdig!

    ReplyDelete
  4. Utrolig mye fint, effektiv er ordet! Mine planer er å få ferdig armene på Oslogenseren fra heftet Norske Ikoner fra Sandnes, og få montert Mariusen til min mann...

    ReplyDelete
  5. Så utrolig mye du får strikket. Kjempeimponerende!

    Min februar-plan er å bli ferdig med strikkedukkene mine (nå mangler de bare hår og munn) og gi dem klær. Og etter det skal jeg begynne på et teppe i Finull.

    Gleder meg til å se hva du tryller fram av regnbuevidunder i februar :)

    ReplyDelete
  6. Den kjolen med regnbuehjerter er aldeles nydelig, altså! Og din januar har virkelig vært effektiv :)

    ReplyDelete
  7. Du har virkelig strikket mye fint i januar, kjempeeffektiv.

    Jeg skal selv være med å strikke litt i regnbue farger under OL, gleder meg til å se hva du lager.

    ReplyDelete
  8. Du er også effektiv ser jeg :) Jeg har faktisk strikket opp 1250 gr i januar.
    Gøy å ha noe i hendene! Likte spesielt godt kjolen/tunikaen du har strikket.
    Ønsker deg en fin helg :)

    ReplyDelete
  9. Du har hatt en fin og imponerende start på det nye året! Mange flotte plagg:)

    ReplyDelete
  10. Linket til deg på bloggen min, til hjertelua di. For den tror jeg Karsten og Petra produsenten har fått inspirasjon til herifra:P
    Flott start på året! Meget produktivt:D Hos meg går det noe tregere altså:P

    ReplyDelete
  11. Oj for en produksjon! Jey for regnbue-februar! Jeg er blitt helt hekta på islands strikk, så nå går det i en lett-lopi-genser med rundfelling. Og litt regnbuestrikk :) Ha en finfin februar!

    ReplyDelete
  12. Her var det mye fin strikk!
    Gleder meg til å følge deg videre:)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)