Friday, January 31, 2014

(Nesten) resten

38 gram Dazzle BFL DK fra the Natural Dye Studio ble til overs etter Kyotojakke og matchende lue, og her skal man ikke produsere restegarn til lageret, neida – så da satte jeg i gang med sokker med litt av det samme strukturmønsteret.

IMG_1551

Hadde ingen passende oppskrift, så det ble en del prøving og feiling, men til slutt hadde jeg faktisk klart å lage en sokk jeg var fornøyd med. 16 gram veide den, jeg hadde til og med nok garn til å strikke sokk nummer to, ikke verst!

Som vanlig glemte jeg gadd jeg ikke å notere mens jeg strikket. Sokk nummer 1 ble laget en sen, søvnig kveld, og det bød på visse problemer å få sokk nummer 2 til å bli helt lik når pinner og garn ble funnet fram igjen neste dag. Må virkelig lære meg å ta notater når jeg strikker uten oppskrift.

Resultatet av to hesper (200 gram) Dazzle BFL DK fra the Natural Dye Studio ble altså:

IMG_1550

Jeg har fremdeles garn igjen, jeg, hele seks gram, nesten femten meter. Det må vel kunne brukes til noe?

10 comments:

  1. Lekkert sett! Synes sokkene ble kjempefine uten oppskrift. Jeg driver også med babysokker. Kommer på bloggen snart.


    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    ReplyDelete
  2. Veldig delikat, heldig baby som får dette:-)

    ReplyDelete
  3. Du har kanskje nok garn til et lite hårbånd? Ufattelig fin blåfarge på settet!!!

    ReplyDelete
  4. Så stilig sett.
    Hårbånd ja. Ser alle jentebabyene har det for tiden

    ReplyDelete
  5. De ble veldig fine! Superfint sett som ikke er for søtt, liker stilen din!

    Blir spennende å se om du får noe ut av den siste resten! Det må jo ikke være noe til babyen, hva med en matchende detalj på et plagg til storesøsteren, eller dukken hennes?


    Håper helga blir god!

    ReplyDelete
  6. For et nydelig sett. Du har så utrolig god smak når det kommer til både mønster og farger. Jeg blir alltid så inspirert av å besøke bloggen din. Ønsker deg en fin hobbyhelg.

    ReplyDelete
  7. Elsket fargen - og settet er nydelig.

    ReplyDelete
  8. Nydelig. Mitt tips til de bittesmå restene: Jeg samler alle de små restene og bruker dem som bånd på bursdagsgaver og julegaver. Det blir veldig pent og skiller seg litt ut fra "de vanlige" innpakningene.

    ReplyDelete
  9. Nydelig lite sett! Imponerende at sokkene ble så like til tross for at du ikke husker (*kremt*) å notere underveis.

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)