Thursday, January 2, 2014

Struktur på hodet

Først: tusen takk for den fine responsen på innlegget om julefly-aksjonen til Tallinn. Veldig, veldig kjekt at mange vil være med på å fylle juleflyet med ull! I skrivende stund har innlegget 218 likes på Facebook, og bloggstatistikken forteller meg at unormalt mange finner veien til bloggen via Facebook (omtrent tusen personer har vært innom og lest blogginnlegget om juleflyet siden det ble publisert i går!), så noen deler tydeligvis innlegget ganske så effektivt – tusen hjertelig takk til disse noen som hjelper til med å spre info om aksjonen, både på Facebook og andre steder!

Og så: her fortsetter vi å vise fram strikkegavene som lå under fjorårets juletre. På juleønskelisten sto en forholdsvis tjukk, varm lue, som helst skulle være litt baggy, den måtte i hvertfall absolutt ikke sitte stramt. Og så skulle luen være blå. Mørkeblå. Ikke akkurat favorittfargen min, men julenisssens oppgave er vel å oppfylle ønsker uten å blande inn sin personlige smak og egne preferanser. ;o)

2013-12-037

Garnvalget falt på ull/alpakkablandingen Nepal fra Garnstudio. Nepal tror jeg nesten må være favorittgarnet mitt til tjukke votter, men det funker bra til lue også, i alle fall om man ikke er av den aller mest ullpysete typen. Ikke så begeistret for garnet til store plagg, det blir fort for tungt og sigende, men til småplagg er garnet deilig, syns jeg. Oppskriften er også fra Garnstudio/Drops, den finner du her. 

IMG_1368

Enkel og grei og kjappstrikket lue med strukturmønster, jeg syns den ble en smule kjedelig trengte å piffes litt ekstra opp, så jeg brukte to kule knapper fra Buttons by Robin på Etsy. Garnforbruk ganske nøyaktig to nøster Drops Nepal.

7 comments:

  1. Så flott den ble! Alltid gøy med småprosjekter som blir fort ferdig!

    ReplyDelete
  2. Veldig flott lue! Og bildene er jo også utrolig stilige :-)
    Pludrehanneklem

    ReplyDelete
  3. Flott lue! Takk for tips! Alltid kjekt med lue-strikking!

    Nyttårsklem fra Ingunn

    ReplyDelete
  4. Herlige knapper. De gjorde lua helt super. Det er så fint med litt struktur i strikken.

    ReplyDelete
  5. Det er utrolig hvordan små detaljer kan "piffe" opp ensfarga plagg. Fin lue! Strukturstrikk er supert!

    ReplyDelete
  6. Luer i nepal er så deilig. Nydelig blåfarge synes jeg :)

    ReplyDelete

TUSEN TAKK for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :)